Huawei, chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego, zapowiada zwiększenie obecności w Polsce i innych krajach naszego regionu Europy.

Koncern, znany głównie jako dostawca sprzętu dla operatorów telekomunikacyjnych, chce także rozwijać działalność w obszarze rozwiązań dla biznesu. Podpisał umowę ramową z Sygnity na sprzedaż rozwiązań  w sektorze enterprises, który obejmuje sektory publiczny, finansowy oraz przedsiębiorstw. Porozumienie dotyczy 16 państw, w tym skandynawskich i bałkańskich. Nie dotyczy jednak Polski. – Gdyby naszemu partnerowi udało się coś sprzedać w Polsce, nie będziemy narzekać – mówi jednak Tony Liu, wiceprezes Huawei na region CEE i kraje skandynawskie.

Sygnity będzie sprzedawać rozwiązania Huawei (wzbogacane o własny software) za pośrednictwem sieci partnerskiej, którą tworzy od kilku miesięcy. Pierwsze umowy spodziewane są w ciągu kilku miesięcy. Sygnity szacuje, że do końca 2012 r., dzięki współpracy z Huawei, zanotuje 30-40 mln zł dodatkowych przychodów. Do końca 2013 r. mają powiększyć się do 100 mln zł.

Tony Liu deklaruje, że koncern wkrótce uruchomi w Polsce (w Warszawie) showroom, który ma prezentować ofertę produktową. W planach jest także uruchomienie ośrodka szkoleniowo-serwisowego. – Nie zamierzamy, wzorem innych światowych koncernów, otwierać ośrodka R&D. Chcemy jednak nawiązać współprace z polskimi instytutami naukowymi – podsumowuje Tony Liu. Nie rozwija jednak tematu współpracy chińskiego koncernu z polskimi placówkami naukowymi.