Niemiecki operator narodowy pozyskał w pół roku ok. 50 tys. klientów na usługi telewizyjne na platformie DTH – informują niemieckie media, powołując się na nieoficjalne źródła. Plany sprzedaży na cały 2011 r. – komunikowane już oficjalnie – mówią o liczbie 100 tys. abonentów. Deutsche Telekom uruchomiło swoją platformę DTH w lutym br. we współpracy z operatorem satelitarnym SES Astra.
DT sprzedaje usługi telewizyjne w pakietach z telefonią i stacjonarnym dostępem do internetu, co podnosi rentowność produktu i – od strony technicznej – zapewnia ścieżkę zwrotną dla takich usług TV, jak VoD, czy catch-up TV. Gros klientów TV operatora – ok. 1,2 mln – korzysta dzisiaj jednak z platformy IPTV. Uruchomienie usług satelitarnych (podobnie, jak w przypadku Telekomunikacji Polskiej) miało na celu rozszerzenie dostępności pakietów na obszary, gdzieś sieć stacjonarna nie dawała parametrów odpowiednich dla usług wideo.
Na niemiecki rynku sieci kablowe utrzymują lekką przewagę (50 proc. rynku) nad platformami DTH (45 proc.), jako medium cyfrowej TV. Przy czym kablówki nieznacznie tracą udział w rynku, a platformy DTH nieznacznie zyskują. Na IPTV przypada kilka procent rynku.