Orange walczy z „konikami” kinowymi

Publikacja: 18.11.2011 16:04

PTK Centertel, operator sieci Orange, postanowił rozprawić się z wtórnym obrotem kodami, pozwalającymi na korzystanie z popularnej akcji promocyjnej „Środy z Orange”. Za pomocą takiego kodu, otrzymanego SMS, użytkownicy sieci mogą kupić w środę dwa bilety do kin Cinema City  i Imax w cenie jednego.  Wspólna akcja Orange i giełdowego Cinema City International trwa od kwietnia 2009 r.

Projekt odniósł sukces. Sale w kinach Cinema City w środy są zwykle pełniejsze niż w zwykły dzień, a nawet w weekend. Akcja sprawiła jednak, że powstał wtórny rynek obrotu kodami i odżył zawód „konika”. Dziś wykupuje on kody za pomocą telefonu, a potem – drożej, ale ciągle taniej niż w kasie – sprzedaje je przed seansem, lub wystawia na aukcyjnym serwisie internetowym.

Efekt – użytkownicy sieci Orange, którym zależy na filmie – tracą możliwość udziału w akcji na warunkach w niej ustalonych. Przyznał to dziś na swoim blogu korporacyjnym rzecznik grupy TP, Wojciech Jabczyński. Według niego wtórny obrót biletami to nie jedyny powód ograniczonej dostępności kodów. Drugi – to polityka operatora, który limituje ich ilość.

„(…) pracujemy nad takim rozwiązaniem, które definitywnie rozwiąże kwestię limitu kodów i handlowania nimi” – pisze Jabczyński na blogu. Z wpisu wynika, że nowe rozwiązanie Orange powinno zacząć funkcjonować od przyszłego roku.

Czy to jednocześnie oznacza, że Orange będzie dalej współpracować z Cinema City, czy także z innymi multipleksami? –  Kończymy rozmowy na ten temat – nie zdrada tych szczegółów Jabczyński. Zapewnia, że akcja będzie kontynuowana w nowej formule, która pozwoli na wyeliminowanie kłopotów, jakie napotykali konsumenci.

Jak podaje, od stycznia br. klienci Orange pobrali blisko 950 tys. kodów. – Z tego wykorzystanych zostało ponad 510 tys., czyli klienci kupili ponad 1,02 miliona biletów kinowych w ramach akcji „Środy z Orange” – informuje rzecznik grupy TP.

PTK Centertel, operator sieci Orange, postanowił rozprawić się z wtórnym obrotem kodami, pozwalającymi na korzystanie z popularnej akcji promocyjnej „Środy z Orange”. Za pomocą takiego kodu, otrzymanego SMS, użytkownicy sieci mogą kupić w środę dwa bilety do kin Cinema City  i Imax w cenie jednego.  Wspólna akcja Orange i giełdowego Cinema City International trwa od kwietnia 2009 r.

Projekt odniósł sukces. Sale w kinach Cinema City w środy są zwykle pełniejsze niż w zwykły dzień, a nawet w weekend. Akcja sprawiła jednak, że powstał wtórny rynek obrotu kodami i odżył zawód „konika”. Dziś wykupuje on kody za pomocą telefonu, a potem – drożej, ale ciągle taniej niż w kasie – sprzedaje je przed seansem, lub wystawia na aukcyjnym serwisie internetowym.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?