Największy alternatywny operator telekomunikacyjny rozważa dalsze wykorzystanie motywów komunikacyjnych opartych na koncepcji tzw. Instytutu Netii. Strona internetowa poświęcona temu wątkowi już nie istnieje, a w bieżącej ofercie usług telekomunikacyjnych (głównie TV opartych na wprowadzonym do sprzedaży CPE: Netia Plejer) motyw Instytutu Netii nie jest wykorzystywany.

– Podczas pracy nad komunikacją obecnej oferty szukaliśmy konceptu, który będzie z jednej strony prosty w odbiorze, z drugiej pomysłowy. Agencje zaproszone do przetargu dostały brief na przygotowanie dwóch, zupełnie różnych kierunków komunikacji: z Instytutem i bez niego. Wygrał pomysł, według nas, najlepiej spełniający postawione wymagania: oferta przedstawiona w prosty sposób, przez zwykłych ludzi, opowiedziana używanym przez nich językiem oraz teledyskowa forma reklamy (karaoke), która zapewniła jej wybicie z bloku reklamowego i większą zapamiętywalność przekazu. Koncepty wykorzystujące motyw Instytutu były po prostu słabsze – wyjaśnia Michał Dolny, szef marketingu Netii.

Nie przesądza on jeszcze, czy wątek Instytutu zostanie ostatecznie zamknięty. – Czas pokaże, czy obecny format reklamowy zostanie z nami na dłużej. Ocenimy to pod koniec trwania kampanii. Całkiem możliwe, że tak – mówi Michał Dolny.

Koncept Instytutu Netii został wdrożony  wraz z odświeżeniem marki i logotypu w marcu bieżącego roku. W komentarzach do wyników sprzedaży po I połowie roku Netia oficjalnie jednak przyznała, że nowa strategia komunikacja okazała się nazbyt skomplikowana.