Firma Emporia specjalizująca się w projektowaniu i sprzedaży telefonów komórkowych dla starszych osób, zapowiada podjęcie w przyszłym roku działań mających zdynamizować jej sprzedaż.

– Ten rok był dla nas okresem stabilizacji i zanotowaliśmy na rynku polskim podobne wyniki jak w roku ubiegłym, tj. sprzedaliśmy kilkadziesiąt tysięcy sztuk komórek dla seniorów – mówi Grzegorz Możdżyński, dyrektor generalny Emporia Telecom w Polsce. Swój udział w tym segmencie polskiego rynku, który Emporia szacuje ponad 100 tys. sztuk, Możdżyński ocenia na około 75- 80 proc.

Jak przyznaje Możdżyński, dziś telefony dla seniorów w Polsce kupowane są głównie w salonach operatorskich. – Polacy są przyzwyczajeni do aparatów za złotówkę – wyjaśnia. W październiku Emporia otworzyła w Polsce sklep internetowy, ale na razie sprzedaje tam pojedyncze sztuki.

Głównym partnerem Emporii w Polsce jest T-Mobile, jeden z modeli (choć pod inną marką) w ofercie ma Polkomtel, telefony dla seniorów austriackiej firmy sprzedaje też Play. – Liczymy, że coś może zmieni się w Orange i sieć ta zacznie także oferować nasze telefony – mówi Grzegorz Możdżyński. Zapowiada, że modele telefonów dla seniorów Emporii pojawią się w przyszłym roku też w kanale pozaoperatorskim (w takich sieciach jak Media Markt czy Saturn).

Emporia będzie też odświeżać swe portfolio produktowe. Nowym telefonem, który już niebawem pojawi się w sprzedaży będzie Emporia Talkcomfort, która zastąpi najpopularniejszy w Polsce telefon tej firmy Emporia Talkpremium. Do swej oferty wprowadzi go niebawem T-Mobile.