Reklama

Play: 15 proc. sprzedaży na Formułę 4.0

Około 7,4 mln kart SIM działało na koniec marca w sieci Play. To oznacza, że przez trzy miesiące bieżącego roku zdobyła ona 320 tys. aktywacji netto (2011 r. kończył z 7,08 mln kart SIM), a w ciągu 12 miesięcy liczba jej klientów urosła o 32 proc. Na wprowadzoną w ubiegłym miesiącu ofertę z nielimitowanymi połączeniami do wszystkich sieci komórkowych – dzisiaj obecną już we wszystkich sieciach MNO – przypada ? bieżącej sprzedaży usług

Publikacja: 16.05.2012 09:23

Play: 15 proc. sprzedaży na Formułę 4.0

Foto: ROL

Struktura bazy klientów P4 nie zmieniła się w pierwszym kwartale w stosunku do końca ub.r. Nadal 56 proc. kart SIM sieci Play działało w segmencie pre-paid. 210 tys. kart trafiło w do Playa z rynku MNP (mobile number portability), co oznacza, że tyle numerów klienci innych operatorów przenieśli do tej sieci. – Na jednego klienta, który opuścił Play na rzecz Orange przypadało 14 klientów Orange, którzy przenieśli się do Play. Taka tendencja się utrzymuje – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Jorgen Bang-Jensen, szef P4,odnosząc się w ten sposób  wojnę na rynku MNP, jaką P4 toczy z PTK Centertel.

Wyniki operacyjne Playa oznaczają, że operator zdobył w I kwartale 2012 r. 20 proc. wszystkich nowych kart SIM (przyłączeń netto), jakie pojawiły się na rynku. Według Głównego Urzędu Statystycznego ich liczba urosła bowiem w I kwartale o 530 tys.

Coraz większą część bazy P4 – na koniec marca około 8 proc. – stanowili klienci biznesowi. Jest ich dzisiaj w sieci Play około 600 tys. Jak podaje operator, 75 proc. z nich przeniosło się od innych operatorów.

Telekom pochwalił się też wynikami sprzedaży wprowadzonej na przełomie marca i kwietnia oferty ryczałtowej Formuła 4.0. Zgodnie z prezentacją stanowi ona 15 proc. sprzedaży operatora (ile to aktywacji nie wiadomo, ponieważ Play nie podaje wartości sprzedaży brutto).

– Od wprowadzenie oferty minęło jeszcze niewiele czasu i myślę, że odsetek osób, kupujących tę ofertę będzie rósł – mówił Bartosz Dobrzyński, szef marketingu P4. Według oficjalnych deklaracji zarządowi P4 nie psuje humoru fakt, że nowatorską ofertę ryczałtową dzisiaj mają już wszystkie sieci MNO, a T-Mobile uruchomiło ją w zaledwie jeden dzień później od Playa. – Nie straciliśmy w jeden dzień naszej rynkowej przewagi – mówił Jorgen Bang-Jensen.

Reklama
Reklama

Oczko w głowie sieci komórkowych – smartfony – także zwiększyły udział w sprzedaży spółki. Przypada na nie już około 70 proc. sprzedaży. Play podkreśla popularność Samsunga w tym segmencie terminali, zarówno we własnym portfolio, jak i na polskim rynku w ogóle. Zwraca także uwagę, że chińscy dostawcy wciąż nie mają oferty, którą mogliby na poważnie zaistnieć na rynku.

Play szacuje swój udział w polskim rynku telefonii mobilnej pod względem liczby użytkowników na 14,5 proc. i zapowiada realizację do końca roku planu 15-procentowego udziału. – Nasz udział w rynku pod względem wartości oceniamy natomiast na 12,5 proc. To przybliżony szacunek, bo jeszcze nie znamy wyników Polkomtela w I kwartale – mówi Jorgen Bang-Jensen.

współpraca Łukasz Dec

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama