Reklama

Multimedia Polska: 107 tys. abonentów Triple Play

Publikacja: 17.05.2012 10:22

Multimedia Polska, trzecia pod względem liczby abonentów sieć telewizji kablowej wypracowała w I kw. 163 mln zł przychodów, 82 mln zł EBITDA oraz 18,4 mln zł zysku netto. Oznacza to odpowiednio wzrost o 10 proc. i 5,4 proc. oraz spadek czystego zarobku o 10 proc w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r.

Jak podała firma, gdyby od początku roku była właścicielem sieci Stream Communications, jej EBITDA wyniosłaby 87,4 mln zł. Przejęcie zostało sfinalizowane jednak dopiero wczoraj.

– I kwartał pod względem EBITDA jest zwykle najsłabszy. Liczę, że w ciągu roku będzie ona rosła szybciej: średnio o około 10 proc. – ocenia Andrzej Rogowski, prezes Multimediów w rozmowie z rpkom.pl

– Udało nam się wrócić do tempa wzrostów przychodów sprzed 2010 r. Liczę, że w tym i kolejnych latach będzie ono jeszcze szybsze  – podkreśla Rogowski.

Wzrost przychodów spółka zawdzięcza wyższym wpływom ze sprzedaży usług Internetu i cyfrowej telewizji.

Reklama
Reklama

Rogowski dodaje, że zwyżka wpływów ze sprzedaży Multimediów nastąpiła przede wszystkim w segmencie klientów indywidualnych i za sprawą sprzedaży usług telewizji cyfrowej oraz internetu o coraz wyższych prędkościach.

Internet zwiększył swój udział w przychodach multimediów do 28,5 proc.  przynosząc grupie 46,4 mln zł przychodów, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z kolei przychody z usługi telewizyjnej Multimediów w I kw. wyniosły 78,3 mln zł, o 10 proc. więcej niż rok temu. Udział wersji cyfrowej telewizji w tych wpływach kablówki urósł z 18 proc. w I kw. 2011 r. do 28 proc.

Przychody z usług głosowych nie zmieniły się i zamknęły się kwotą 32 mln zł.

I kw. 2012 r. Multimedia zamknęły z 1,54 mln sprzedanych usług (RGU). Ich liczba powiększyła się w porównaniu z I kw. 2011 r. o 12 proc., czyli o 160 tys.

Od grudnia ub.r. liczba RGU Multimediów urosła o 30 tys.: o 21 tys. w segmencie telewizyjnym, o 10,5 tys. w Internecie. W telefonii operator zanotował spadek RGU o  1,5 tys.

Reklama
Reklama

Ostatecznie z usług telewizyjnych korzystało w I kw. br. 861 tys. klientów, z Internetu 410 tys., a z telefonii 271 tys.

Na koniec marca Multimedia obsługiwały 730 tys. abonentów, o 6 tys. więcej niż w grudniu 2011 r. 107,1 tys. korzystało z trzech usług, a 244 tys. z dwóch.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama