Takie biznesowe założenia przyświecają ofercie hurtowej IPTV z jaką wyszło w ubiegłym roku na rynek TK Telekom. – Z naszych wyliczeń wynika, że statystyczny partner TK Telekom może podłączyć minimum 50 abonentów usług telewizyjnych w około pół roku – powiedział Krzysztof Szurowski z TK Telekom podczas trwającej w Kielcach konferencji IX iNET Meeting.
Na tej podstawie obliczona jest również oferta łącza teletransmisyjnego potrzebnego dla dostawy sygnału TV do sieci ISP. Jeżeli istnieje możliwość bezpośredniego połączenia TK Telekom oferuje takie łącze za 1 zł netto w przypadku osiągnięcia minimalnej wielkości sprzedaży.
TK Telekom oferuje dzisiaj dwa pakiety programowe (50 i 68 kanałów). Usługi oparte są na bazie dwustronnych umów: abonenta z ISP, ISP z TK Telekom, TK Telekom z nadawcami. Rozliczenia za programming pozostają w gestii TK Telekom. – Dla wielu ISP to warunek współpracy, bo absolutnie nie chcą oni udostępniać komukolwiek danych o swoich abonentach. Z drugiej strony nie łatwo jest wynegocjować taki model współpracy z nadawcami – mówił Krzysztof Szurowski.
TK Telekom nie chce podawać oficjalnie cennika usług. Z rozmów z ISP wynika jednak, że operator proponuje pakiety programowe w hurtowej cenie ok. 30 i 49 zł netto, oraz że sugeruje ceny detaliczne z marżą netto odpowiednio 5,5 zł i 10 zł dla ISP.
Do tej pory TK Telekom podpisało 3 umowy z operatorami, a kilka kolejnych jest procedowanych (usługa formalnie weszła na rynek 4 miesiące temu, a od 2 miesięcy jest intensywniej promowana).