Producencka ATM Grupa (produkuje głównie dla TVP i dla kanałów Polsatu) w drugiej połowie roku zacznie produkować dla własnej stacji ATM Rozrywka TV, która ruszyła w tym roku w ramach jednego z multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej. – Pewnie będą to tańsze od innych produkcji telenowele dokumentalne. Od lipca ruszamy z oferta reklamową, więc kanał zacznie generować własne przychody. Break-even point stacji spodziewamy się w 2015 roku, a do tego czasu czeka nas cały proces inwestycyjny – mówi Maciej Grzywaczewski, wiceprezes firmy.

Firma będzie chciała, by dla ATM Rozrywki, której zasięg naziemny wynosi dziś ok. 20 proc., produkowały też inne firmy. – Rozmawiamy z innymi producentami, z którymi chcielibyśmy, dzielić się wpływami uzyskiwanymi z bloków reklamowych emitowanych przy ich produkcjach. Obecnie najszerzej praktykowany jest inny zwyczaj: producent po prostu otrzymuje jednorazową opłatę za wykorzystanie jego produkcji –  mówi Grzywaczewski.

Stworzenie pierwszego własnego kanału TV sporo firmę kosztowało. Sama zawarta na początku tego roku (obowiązuje do 24  lutego 2021 r.) umowa z Emitelem na dosyłanie sygnału stacji opiewa na 55,6 mln zł, a opłaty koncesyjne za nadawanie ATM Rozrywka TV wyniosą w ciągu 10 lat 10,8 mln zł.