Netia intensyfikuje walkę o abonentów stacjonarnego internetu. Poszerzyła ofertę o dostęp do Iinternetu w podstawowej – „ekonomicznej” – wersji. Od dziś ma w niej usługę „dla początkujących”, w której proponuje internet z prędkością 1 Mb/s. Na sieci operatora usługa solo kosztuje 29,9 zł, na sieci Telekomunikacji Polskiej – niecałe 35 zł (plus opłata za utrzymanie łącza).
Jak mówią przedstawiciele telekomu, na przełomie lipca i sierpnia analogiczną ofertę wprowadzi też Dialog, należący do Netii od kilku miesięcy. Fakt, że nie stało się to jednocześnie, tłumaczą koniecznością wprowadzenia oferty do systemów informatycznych.
– Konkurencja postawiła poprzeczkę wysoko, a rynek rośnie wolniej. Więc trzeba efektywniej walczyć o kurczący się tort – mówi Marcin Malinowski, dyrektor do spraw rozwoju biznesu w Netii.
Michał Zawadzki, menedżer ds. produktu w Netii przyznawał też, że rynek usług dostępu stacjonarnego czuje większą konkurencję ze strony dostawców dostępu mobilnego.
Według Malinowskiego, oczekiwania Netii są takie, że nowa oferta stanowić będzie kilkanaście procent bieżącej sprzedaży.