W II kwartale liczba klientów „n” (bez Telewizji na Kartę) wzrosła o 17 tys. Do tego wzrostu zdaniem zarządu TVN przyczyniło się partnerstwo z Orange Polska polegające na łączeniu ofert obu firm (płatna telewizja i Internet). – W październiku liczba abonentów „n” powinna już przekroczyć milion – zapowiedział Markus Tellenbach.

Przychody „n” wyniosły 214,6 mln zł (przy 179,8 mln rok wcześniej), a EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – rpkom.pl): 4,5 mln zł (przy 7,2 mln zł rok wcześniej). – Spadek ten, podobnie jak w pierwszym kwartale, był wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych – wywołanych przez wzrost bazy abonenckiej, jak i stałych – dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórniami 20th Century Fox i Monolith, efektywnych od stycznia tego roku – podał TVN.

ARPU „n” w II kwartale wyniosło 61,1 zł, podczas gdy po I kwartale sięgało 60,4 zł, a rok wcześniej w II kwartale wynosiło 60,9 zł. – Wyższe ARPU to efekt wykupowania przez klientów dodatkowych usług – komentował Tellenbach.

Bezabonamentowa Telewizja na Kartę w II kwartale zmniejszyła swoją bazę klientów netto o ponad  tysiąc. Na koniec czerwca miała ich (aktywnych i nieaktywnych) ponad 329 tys., w tym 90 tys. aktywnych klientów oferty TNK HD (liczba tych ostatnich w ciągu roku podwoiła się z 40 tys.).