Ze smartfonem po polskich drogach

Coraz więcej Polaków przeistacza swoje smartfony w nawigację samochodową. W tym segmencie rynku prym wiodą polskie firmy – NaviExpert i Automapa

Publikacja: 16.08.2012 11:31

Ze smartfonem po polskich drogach

Foto: NaviExpert

Polski rynek nawigacji samochodowych zaczyna odczuwać skutki ekspansji smartfonów, tabletów i internetowych aplikacji. Jak podaje GfK Polonia, w ubiegłym roku sprzedano u nas ponad 600 tys. tradycyjnych zestawów PND (Portable Navigation Device), jednak ten rok ma przynieść spadek sprzedaży o 14 – 18 proc.

Na rynku nawigacji działających na smartfonach dwie polskie firmy NaviExpert i AutoMapa walczą o dominację nie tylko między sobą, ale też ze światowymi gigantami: Nokią i Google‚em. Darmowym usługom tych ostatnich polscy gracze przeciwstawiają lepiej aktualizowane bazy danych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa