Jak podliczyli analitycy, w I półroczu 2012 wpływy reklamowe telewizji jako całej branży spadły o 5,2 proc. do 1,9 mld zł.

Odwrotna tendencja była jednak widoczna wśród kanałów tematycznych, których zasięg i widownia wciąż rośnie oraz wśród stacji  nadawanych w ramach multipleksów DVB-T.  – Dynamicznie rosną przychody stacji TV4, TVN7 oraz TV Puls – o 18,7 proc. w pierwszym półroczu – na co dobroczynny wpływ ma postępująca cyfryzacja telewizji naziemnej, a co za tym idzie, rosnący zasięg techniczny tych stacji –podaje Starlink.

Reklamowe przychody stacji tematycznych wzrosły w pierwszym półroczu o 8,9 proc., zwiększył się tez ich udział w przychodach całej telewizji – z 18,6 proc. do 21,4 proc.( co oznacza, że ich łączne wpływy sięgnęły 407,7 mln zł).