Reklama

4Fun Media z niższymi wpływami z dystrybucji stacji

Do właściciela kanałów 4fun.tv, rebel.tv i TV Disco należy też m.in. dystrybucyjna spółka Program

Publikacja: 23.08.2012 14:49

4Fun Media z niższymi wpływami z dystrybucji stacji

Foto: ROL

W I półroczu wpływy z dystrybucji kanałów, jakie odnotowała grupa 4Fun Media wyniosły 1,52 mln zł – to o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W skład telewizyjnej grupy wchodzi dystrybuująca zewnętrzne stacje tematyczne spółka Program i to jej przychody pokazuje 4Fun Media jako wpływy z dystrybucji. Program obsługuje 11 stacji. Oprócz kanałów należących do 4Fun Media są to: CNBC, History w wersji SD i HD, Da Vinci Learning, English Club, NTB MIR, Crime&Investigation oraz Playboy TV.

Jak tłumaczy Tymon Betlej, doradca zarządu  4Fun Media, wpływy programu nie rosną, bo sytuacja obsługiwanych przez spółkę stacji jest stabilna i ich techniczny zasięg w tej chwili już nie rośnie.

Same trzy kanały 4Fun Media w I półroczu 2012 roku ciągle jeszcze zwiększały techniczny zasięg. – Na koniec czerwca rebel tv oraz TV Disco znajdowały się już w ofercie największych operatorów kablowych i telekomunikacyjnych oraz na platformach cyfrowych  (m.in.: UPC, Aster, Multimedia Polska, Vectra, Toya, Cyfra+, Orange), docierając z sygnałem do ponad 4,5 mln gospodarstw domowych w Polsce, co odpowiada ok. 30 proc. zasięgu technicznego w Polsce – podała grupa w opublikowanym dzisiaj raporcie finansowym za I półrocze.

Według danych 4Fun Media na koniec czerwca łączny udział jej stacji w rynku oglądalności wynosił 0,43 proc., co stanowiło 26,5 proc. udziału w całym rynku stacji muzyczno-rozrywkowych w Polsce.

Po I półroczu firma zwiększyła przychody rok do roku o 33 proc. do 15,5 mln zł, jej zysk operacyjny wzrósł o 10 proc. do 5 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 4 proc. do 4,4 mln zł.

Reklama
Reklama

Wzrosty to jednak zasługa nie dystrybucji, a wciąż rosnących wpływów z reklam w stacjach tematycznych. Według brokera reklam w kanałach tematycznych AtMedia, całorocznie rynek reklamy w stacjach tematycznych wzrośnie w 2012 r. z ok. 750 mln zł netto w ub.r. do ok. 840 mln zł. Przy założeniu ok. 10 proc. spadku telewizji naziemnych, udział segmentu kanałów tematycznych wyniesie 23-25 proc. w 2012 roku

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama