UPC dostarczy bazę klientów, a wybrany w przetargu Nielsen przeprowadzi badanie. – Nielsen przeprowadził już tzw. badanie założycielskie, na podstawie którego dobrał próbę badawczą w panelu Atmedia. Dane z dekoderów cyfrowych UPC Polska ze zrekrutowanych do panelu pięciu tysięcy gospodarstw domowych są przetwarzane w sposób umożliwiający ich analizowanie w programach telemetrycznych – podały serwisowi rpkom.pl Atmedia.
Badana będzie oglądalność kanałów i zachowania użytkowników płatnej telewizji.
Do szczegółowych wyników badania będą mieć dostęp stacje tematyczne obsługiwane przez Atmedia (70 kanałów, głównie tematycznych: kanały BBC, Canal+ Cyfrowego,Disneya i Viacomu, ale też Kina Polska TV czy ZPR – Eska TV i Polo TV). Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie będą znane pierwsze wyniki pomiarów, ale ma się to stać w ciągu najbliższych miesięcy.
– To badanie nie jest konkurencją wobec ogólnorynkowego pomiaru. Ma być ważnym uzupełnieniem wiedzy o oglądalnościach stacji tematycznych – zaznacza Joanna Nowakowska, rzeczniczka Atmediów.
Nadawcy wciąż czekają na większy panel Nielsena
Faktem jest jednak, że nadawcy kanałów tematycznych są wśród podmiotów, które od lat naciskają na Nielsena o zwiększenie zasięgu obecnego panelu telemetrycznego (liczy 1,7 tys. gospodarstw). Zdaniem nadawców stacji tematycznych, powoduje to wypaczenia w badaniach telewizyjnej oglądalności, bo widzowie niszowych stacji nie są w panelu wystarczająco reprezentowani. – Jeżeli mam w panelu 175 klientów Cyfry+ (platforma ma ok. 1,6 mln abonentów – rpkom.pl) to zdarza się, że w sytuacji gdy np. część z nich jest akurat na wakacjach, w badaniach oglądalności niektórych kanałów wypada mi zero – tłumaczyła Beata Mońka, prezes Canal+ Cyfrowego (właściciel Cyfry+ i stacji tematycznych z grupy Canal+, Mini Mini czy Planete) na ubiegłorocznej konferencji PIKE w Poznaniu.