Reklama

Kino Polska TV zarabia na sprzedaży swoich kanałów TV

Grupa ma prawa do dystrybucji nie tylko stacji Kino Polska i Kino Polska Muzyka, ale także całej grupy filmowych kanałów z rodziny FilmBox

Publikacja: 29.08.2012 15:25

Kino Polska TV zarabia na sprzedaży swoich kanałów TV

Foto: ROL

Z tego właśnie źródła w I półroczu 2012 roku pochodziła największa część przychodów grupy: – 21,8 mln zł z 49,8 mln zł – i była ona o prawie 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrosły też jednak koszty działalności emisyjnej –  o prawie 14 proc. do 18,3 mln zł.

Kino Polska TV posiada też prawa do dystrybucji licencji  na nadawanie wspomnianych kanałów w ramach ofert VoD. W raporcie za I półrocze wpływy z VOD wynosiły 1,5 mln zł i były o 38 proc. niższe niż rok wcześniej. – Do głównych czynników, mających wpływ na wypracowane przez grupę zyski, należy zaliczyć znaczący wzrost oglądalności kanałów produkowanych i dystrybuowanych przez spółkę, przede wszystkim flagowego kanału – telewizji Kino Polska – podała spółka.

Na koniec czerwca 2012 roku liczba aktywnych abonentów kanału Kino Polska wynosiła 8,1 mln (o 31 proc. więcej niż na początku roku), Kina Polska Muzyka: ok. 2,6 mln (5 proc. więcej niż 1 stycznia), kanału FilmBox: 4,8 mln ( wzrost w porównaniu z 1 stycznia o 5 proc.) oraz 1,7 mln abonentów pakietu FilmBox Premium (stacje FilmBox Extra, FilmBox HD, FilmBox Family) – aż o 42 proc. więcej niż w styczniu.

– Pracujemy nad zwiększeniem zasięgu technicznego naszych kanałów. W I półroczu 2012 r. telewizji internetowej ipla uruchomiony został pakiet FilmBox Live, a telewizja Kino Polska dołączyła do oferty TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. Stacja została również udostępniona w szerokim pakiecie Cyfrowego Polsatu, zwiększając swój zasięg techniczny w obrębie tej platformy do blisko 2,8 mln gospodarstw domowych – mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.

Od 19 lipca dostęp do kanałów Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka moga oglądać klienci amerykańskiego operatora satelitarnego Dish Network. – Umowa została zawarta na trzy lata, z możliwością jej automatycznego przedłużenia na okres kolejnych dwóch lat – informuje spółka. Jak podaje, Dish Network udostępnia klientom programy Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka w ramach miesięcznego abonamentu a-la-carte bądź też w dowolnym pakiecie, znajdującym się w ofercie platformy. – Każdy z obydwu kanałów przewiduje w swojej ramówce12 minut czasu reklamowego na godzinę, z czego 2 minuty będą pozostawały do dyspozycji Dish Network, a 10 minut zostanie wykorzystane przez spółkę. Wynagrodzenie Kino Polska TV z tytułu niniejszej umowy w każdym kolejnym miesiącu wyliczane jest w oparciu o aktualną liczbę abonentów –podaje firma.

Reklama
Reklama

Z kolei FilmBox od 1 czerwca jest w ofercie Cyfrowego Polsatu. Jak podaje spółka, w przypadku uruchomienia przez Cyfrowy Polsat platformy ADSL, Cyfrowy także będzie miał uprawnienia do rozprowadzania sygnału kanału w ramach tej platformy.

W I półroczu przychody Kina Polska TV sięgnęły 49,8 mln zł, o 28,3 proc. więcej niż przed rokiem, zysk operacyjny Skorowo zwiększył się (ponad dwuipółkrotnie) do 9,1 mln zł, a zysk netto wzrósł o dwa i pół raza do 7,5 mln zł.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama