Cyfrowy Polsat: do końca roku produkty we wszystkich sklepach Plusa [NOWE]

Publikacja: 30.08.2012 10:13

Cyfrowy Polsat powiększył bazę klientów szerokopasmowego mobilnego Internetu w II kw. o 10 tys. abonentów – wynika ze sprawozdania półrocznego platformy Zygmunta Solorza-Żaka. Na koniec czerwca spółka obsługiwała 99,1 tys. użytkowników usługi.

– II kwartał nie był reprezentatywny (dla wyników sprzedaży szerokopasmowego Internetu – red). W III kwartale sprzedaż miesięczna netto wynosi około 8 tys. Wpływ na to miało ponowne zwrócenie uwagi Polaków na inne rzeczy niż piłka nożna oraz wprowadzenie oferty Internetu za 14,9 zł, co przekłada się na bardzo silny komunikat marketingowy, ale nie oznacza że klienci wybierają właśnie tę ofertę.  Pakiet za 14,9 zł stanowi kilka procent sprzedaży  – powiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu pytany o to, czy zadowala go wynik spółki z II kwartału. Nie ujawnił, jaki udział w sprzedaży ma LTE.

Spółce ubyło natomiast nieco użytkowników telefonii komórkowej i po półroczu miała ich 141,2 tys. (wobec nieco ponad 144 tys. w marcu). To efekt świadomej polityki grupy miliardera. Jak mówił po publikacji wyników za I kwartał br. Libicki, sprzedawcy usług mieli namawiać klientów do korzystania z oferty Polkomtela, który od końca 2011 r. wchodzi w skład portfela Solorza-Żaka.

Po raporcie platformy widać, że współpraca Cyfrowego Polsatu i Polkomtela coraz bardziej się zacieśnia. W kwietniu firmy zaczęły kooperować na polu dystrybucji i sprzedaży usług.

Podstawowe produkty platformy były dostępne w 600 salonach sieci Plus, a usługi Plusa w 400 punktach Cyfrowego Polsatu. W drugiej połowie roku, planowane jest wprowadzenie usług platformy do wszystkich salonów komórkowej sieci.

Widać przy tym, że jednocześnie sieć punktów sprzedaży Cyfrowego Polsatu prowadzona przez tę firmę kurczy się. W końcu czerwca sieć dystrybucji spółki składała się w końcu czerwca z 858 punktów sprzedaży, podczas gdy na koniec marca było ich 936.

– Zmniejszenie liczby naszych sklepów nie wynika ze współpracy z Polkomtelem, ale z faktu że rynek już rośnie w bardzo niewielkim stopniu – powiedział Libicki.

– Nie szacowaliśmy synergii wynikających  z współpracy z Polkomtelem – mówił też.

Według niego, obecnie 690 punktów sprzedaży Cyfrowego Polsatu sprzedaje ofertę głosową Polkomtela. – Ta sprzedaż z tygodnia na tydzień rośnie o kilkanaście procent – powiedział.

Baza abonentów pakietów telewizji satelitarnej grupy w II kwartale nie wzrosła. W końcu czerwca br. spółka obsługiwała 3,553 mln abonentów płatnej telewizji (tyle samo, co po pierwszym kwartale). Zdaniem analityków, spadek kursu spółki, który poprzedził publikację wyników i towarzyszył jej w czwartek to efekt m.in. odpływu abonentów Pakietu Familijnego platformy. W II kw. ubyło ich 46 tys., czyli tylu, ilu przybyło w Pakiecie Mini.

Cyfrowy Polsat powiększył bazę klientów szerokopasmowego mobilnego Internetu w II kw. o 10 tys. abonentów – wynika ze sprawozdania półrocznego platformy Zygmunta Solorza-Żaka. Na koniec czerwca spółka obsługiwała 99,1 tys. użytkowników usługi.

– II kwartał nie był reprezentatywny (dla wyników sprzedaży szerokopasmowego Internetu – red). W III kwartale sprzedaż miesięczna netto wynosi około 8 tys. Wpływ na to miało ponowne zwrócenie uwagi Polaków na inne rzeczy niż piłka nożna oraz wprowadzenie oferty Internetu za 14,9 zł, co przekłada się na bardzo silny komunikat marketingowy, ale nie oznacza że klienci wybierają właśnie tę ofertę.  Pakiet za 14,9 zł stanowi kilka procent sprzedaży  – powiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu pytany o to, czy zadowala go wynik spółki z II kwartału. Nie ujawnił, jaki udział w sprzedaży ma LTE.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy