Polsat pracuje nad nowymi kanałami tematycznymi

Telewizyjna spółka pracuje nad kolejnymi stacjami tematycznymi. Pierwsza z nich, przygotowywana wspólnie z partnerem, może ruszyć jeszcze nawet w tym roku

Publikacja: 30.08.2012 16:35

W przeciwieństwie do największej konkurencji – grupy TVNPolsat nie planuje natomiast w najbliższym czasie żadnych istotnych cięć programowych. – Nasze koszty ramówkowe są na stabilnym programie. Powodzenie ramówki wiosennej spowodowało, że jesienią zmieniliśmy właściwie tylko serial „Szpilki na Giewoncie” na „Przyjaciółki” oraz zastanawialiśmy się długo nad tym czy jesienią będzie kolejna edycja programu „Got to Dance” – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat.

Oszczędności może jednak przynieść to, że – jak zapowiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu –  w tym roku Polsat nie będzie uczestniczył  potyczkach o prawa do nadawania relacji z Ligi Mistrzów i Ligi Europy. – Od tego sezonu postawimy na Ekstraklasę – zapowiedział.

Według szacunków Polsatu w I półroczu rynek reklamy telewizyjnej spadł rok do roku o 5,2 proc., a wpływy z reklamy i sponsoringu Polsatu spadły o 1,6 proc. (do 440 mln zł). – Całorocznie spodziewamy się spadku tego rynku o 4-6 proc. Sprzedaż reklam na wrzesień wygląda dość solidnie, aczkolwiek ciężko oszacować konkretne cyfry, bo wciąż trwa booking – mówił Maciej Stec. O tym, jak może wyglądać sytuacja na rynku reklamy w przyszłym roku, nie chciał przesądzać. – Bez wiedzy o tym, jak wypadnie na rynku IV kwartał trudno jest o tym dziś przesądzać-  mówił Stec.

Polsat wciąż pracuje nad nowymi kanałami tematycznymi (wcześniej wspominał m.in. o planach stworzenia stacji młodzieżowej), zarząd nie podaje jednak, o jakie stacje chodzi. Jedna z nich może ruszyć jeszcze w tym roku, a powstać ma we współpracy z nowym partnerem. – Mało jest już miejsca w ofertach płatnych operatorów telewizyjnych, ale ostatecznie wszystko zależy od jakości oferowanych im kanałów – uważa Maciej Stec.

Nie ma w planach zamykania żadnego z już istniejących kanałów, nawet nierentownego kanału TV Biznes. – Mamy wręcz odwrotne plany odnośnie TV Biznes, jesteśmy właśnie w trakcie finalizowania tej koncepcji. Wszelkie ruchy w tym obszarze uzależniamy jednak od kształtu rynku w czwartym kwartale  – mówił Stec.

Stacja nie ma planów ubiegania się o miejsca dla nowych kanałów w konkursie na zagospodarowanie slotów na MUX I DVB-T, które zwolnią się w kwietniu 2014 roku. Nie rozważała też na razie w ogóle tego  czy chciałaby w przyszosi nadawać na ewentualnych kolejnych multipleksach DVB-T, gdyby na rynku zapadła decyzja o ich uruchomieniu.

W przeciwieństwie do największej konkurencji – grupy TVNPolsat nie planuje natomiast w najbliższym czasie żadnych istotnych cięć programowych. – Nasze koszty ramówkowe są na stabilnym programie. Powodzenie ramówki wiosennej spowodowało, że jesienią zmieniliśmy właściwie tylko serial „Szpilki na Giewoncie” na „Przyjaciółki” oraz zastanawialiśmy się długo nad tym czy jesienią będzie kolejna edycja programu „Got to Dance” – mówi Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy