Reklama
Rozwiń
Reklama

Play zapowiada bardzo dobry 2013 rok

P4, operator sieci Play nie podziela pesymizmu, z jakim o najbliższej przyszłości komórkowego rynku w Polsce mówią jego konkurenci. W III kwartale bieżącego roku jego przychody znowu urosły o 25-26 proc. Liczba klientów to już 8,2 mln. – Nastroje niektórych naszych konkurentów i branży są nienajlepsze. My jesteśmy jednak ciągle zadowoleni z przebiegu wydarzeń – powiedział dziś Joergen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play

Publikacja: 23.10.2012 13:44

Firma pochwaliła się, że zakończyła III kw. br. 8,2 mln liczbą użytkowników . To oznacza 26-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. i przyrost o 400 tys. w ciągu trzech miesięcy.

– Nie podajemy wyników kwartalnych, ale mogę powiedzieć, że w przypadku przychodów trendy z I połowy roku utrzymały się także w III kwartale – powiedział Bang-Jensen. To oznacza, że operator zanotował około 25-proc. wzrost przychodów w porównaniu z III kw. 2011 r.

Bang-Jensen podtrzymał też, że w ocenie P4 w 2012 r. przychody operatorów komórkowych urosną o 1,5-2 proc. Co do trendów przyszłorocznych nie chciał się jeszcze precyzyjnie wypowiadać.  – To będzie bardzo dobry rok, a nasze plany są ambitne – powiedział tylko.

To mocna kontra wobec opinii Grupy TP (Orange), czy PTC (T-Mobile), których szefowie zapowiadają bardzo trudny okres i spadki przychodów sieci komórkowych.

W ocenie Bang-Jensena, te i inne wypowiedzi telekomów w Europie, to efekt zaszłości w branży: zbytniej rozrzutności.  – Wystarczy spojrzeć jak wyglądają siedziby operatorów w Niemczech, czy w Austrii, ile osób zatrudniają, jak wyglądają działy IT – ocenia Bang-Jensen. Zapowiedział też dziś, że za kilka tygodni spółka zamierza podzielić się z prasą bardziej szczegółowymi przemyśleniami co do 2013 roku.

Reklama
Reklama

Spora część klientów, których pozyskał w ubiegłym kwartale Play, przeszła do niego z innych sieci. W sumie, w ciągu 9 miesięcy, na taki ruch zdecydowało się 602 tys. klientów innych telekomów. Według P4, wbrew temu, co mówią przedstawiciele konkurencyjnych firm, 80 proc. z nich to klienci kontraktowi .

Baza klientów Play rośnie silnie w segmencie biznesowym. W końcu września około 500 tys. przedsiębiorstw korzystało z 1 mln kart SIM P4. Telekom podbił segment biznes i jednocześnie utrudnił życie konkurencji wprowadzając w tym roku ofertę typu no-limit (Formuła 4.0).

– Z formuły 4.0 korzysta obecnie ponad 100 tys. klientów: połowa to klienci biznesowi, drugie tyle – indywidualni – powiedział Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 ds. marketingu.

Spośród wszystkich obsługiwanych przez spółkę kart SIM, w końcu września 1,15 spośród mln to karty zakupione przez użytkowników dedykowanej usługi mobilnego dostępu do internetu Play Online.  Ich grono powiększyło się więc w III kw. br. o 50-60 tys. W lipcu Bang-Jensen mówił, że na koniec czerwca liczyło ono około 1,1 mln klientów.

Baza najmłodszego z dużych operatorów komórkowych w kraju nie zmieniła się: 44 proc. (około 3,6 mln), to klienci kontraktowi, pozostali korzystają z usług Playa na kartę. Bang-Jensen nie zdradził, jakie plany ma P4  wobec częstotliwości z zakresu 1800 MHz, na które – jak 5 innych firm – złożył ofertę w poniedziałek.

– Mamy plan A, B, C, a jak żaden nie wypali – to jeszcze plan D – powiedział.  – Chcemy realizować inwestycje, jednocześnie dbając o konkurencyjność. Część naszego planu zakłada budowę sieci LTE. Mamy zapewnione finansowanie zarówno na opłacenie rezerwacji, jak i inwestycje – zapewnił.

Reklama
Reklama

– Ze zdziwieniem przeczytaliśmy komunikaty Orange, który w naszej ocenie dał w ten sposób znać swojemu partnerowi [PTC – red.], jaka powinna być wysokość oferty w przetargu na te częstotliwości. Odnosimy wrażenie, że nie przez przypadek sprecyzowano, że 400 mln zł zamiast na skup akcji własnych grupa chce przeznaczyć właśnie na przetarg  – ocenił Bang-Jensen.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama