Śląska Grupa Telekomunikacyjna (SGT S.A.) przekroczyła liczbę 10 tys. abonentów usług telewizyjnych Jambox, jakie świadczy w sieciach partnerskich dostawców usług internetowych (w tym swoich udziałowców). Taką informację podał Bartłomiej Czardybon, szef SGT, podczas trwającej w Serocku X konferencji iNET-meeting. Ubiegły rok SGT zakończyło liczbą ok. 7 tys. abonentów.

– Realnie obsługujemy prawie 20 tys. set-top-boksów. Około 30 proc. abonentów korzysta z funkcji multiroom, a ponadto dla części partnerów świadczymy czysto technologiczne usługi na naszej platformie telewizyjnej. Oni sami kształtują swoją ofertę detaliczną – mówi Bartłomiej Czardybon.

Dzisiaj z oferty SGT korzysta 125 partnerów. Jambox serwuje cztery pakiety tematyczne w detalicznej cenie 22,90-64,90 zł miesięcznie. – Na podstawowym pakiecie za 54,90 zł miesięcznie nasz partner osiąga około 10 zł marży. Zmieniamy strategię jeżeli chodzi o najtańszy pakiet, bo wobec wejścia na rynek naziemnej telewizji cyfrowej traci rację bytu. Zamierzamy wzbogacić go o kilka kanałów (w tym HD), a cenę podnieść do 29,90 zł. Zauważamy znaczący wzrost zainteresowania usługami dodatkowymi – przede wszystkim pakietami premium TV – i to zamawianymi za pośrednictwem dekodera. To bardzo wyraźny trens w ostatnich miesiącach. Naszym partnerom daje możliwość znaczącego podniesienia swojej marży – mówi Bartłomiej Czardybon.

Według niego słabo natomiast sprzedają się serwisy VOD, ale stanowią ciekawy wyróżnik marketingowy. W tym roku SGT zamierza wdrożyć w Jamboksie serwis HBO Go, Iplę oraz TVN Player, jak również serwis VOD typu karaoke.

rpkom.pl jest partnerem medialnym X konferencji iNET-meeting