– Użytkownicy serwisów na życzenie mają problem z dokonaniem wyboru oferty wideo. Z tego powodu potrzebny jest system rekomendacji, który pomoże im w podejmowaniu decyzji – mówił Patrice Slupowski, wiceprezes France Telecom, podczas zeszłotygodniowej konferencji OTTtv World Summit w Londynie.

– Niejednokrotnie użytkownik uruchamia STB, przez 15 minut przegląda ofertę VoD i serwisów OTT, po czym sfrustrowany i tak uruchamia jeden z lienarnych kanałów TV, gdzie niczego nie musi wybierać. Z tego powodu kończy się era wyszukiwania w ofercie na życzenie, a zaczyna era zaawansowanych systemów rekomendacji – mówił Patrice Slupowski.

Grupa FT poczyniła pierwszy krok na tej drodze, udostępniając aplikację TV Check, która umożliwia interakcję z linearnymi programami TV: quizy, a także komentarze za pośrednictwem Twittera i Facebooka. Grupa pracuje teraz nad bardziej zaawansowanymi i zautomatyzowanymi systemami wyszukiwania i rekomendacji, lepiej dopasowanymi do profilu poszczególnych konsumentów serwisów na życzenie.

Technologię dostarczy należąca do FT spółka Viaccess-Orca.