Przegląd prasy – wtorek 5 lutego

Publikacja: 05.02.2013 08:30

Zamiast z koszykiem idź na zakupy ze smartfonem

Sylwia Czubkowska

Książki, RTV i AGD, a nawet ubrania, sprzęt sportowy czy kosmetyki – wszystkie te produkty kupujemy coraz chętniej przez internet, nie ruszając się z fotela. Jest jednak branża, która oparła się modzie na zakupy w sieci – to sklepy spożywcze, do których mimo usilnych starań i inwestycji ze strony zainteresowanych trudno się nam przekonać. Ale nie składają broni – teraz chcą przekonać do siebie klientów możliwością zamówienia zakupów za pomocą smartfona.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=439083 (dostęp płatny)

Dialog techniczny wsparciem w przygotowaniu postępowania

Małgorzata Stachowiak, Grupa Doradcza Sienna

Nowa instytucja kierowana do zamawiających – dialog techniczny – ma służyć właśnie wsparciu ich w przygotowaniu postępowania. Zamawiający, opracowujący warunki postępowania, staje się przecież profesjonalistą, odpowiadając za ich ukształtowanie tak, by jednocześnie stworzyć podstawy dla uczciwej konkurencji i uzyskać najkorzystniejsze ekonomicznie (i nie tylko – w zależności od przyjętych priorytetów) rozwiązanie.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=438983 (dostęp płatny)

Opór wobec chmury bierze się z niedostatecznej wiedzy

Krzysztof Polak

Chmura staje się dla firm realną alternatywą przy zakupie rozwiązań IT. Ten trend przybierze na sile w 2013 r. Jeszcze dwa lata temu dostawcy usług chmurowych mówili, że przedsiębiorcy podchodzą do tych rozwiązań jak pies do jeża – przyglądają się im, ale z nieufnością. Jednak już 2011 r. pokazał, że początkowa ostrożność została przełamana. Mimo to chmura wciąż nie jest pierwszym sposobem, w jakim przedsiębiorcy nabywają zasoby obliczeniowe. Tradycyjnie firmy wolą kupić własne serwery lub wynająć je w data center, ale zaczynają brać pod uwagę możliwość zakupu usługi chmurowej.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=438975 (dostęp płatny)

Rok po protestach w sprawie ACTA

Igor Ostrowski, Alek Tarkowski

Rok temu nie było wątpliwości, że żyjemy w społeczeństwie cyfrowym. Za sprawą ACTA realne manifestacje protestowały w sprawie „wirtualnej” – przeciw nadmiernej kontroli internetu. Tematy blokowania stron internetowych czy prawa autorskiego dzień w dzień były obecne na pierwszych stronach gazet i w głównych wydaniach wiadomości. Mieliśmy krótką „cyfrową wiosnę”.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13342514,Rok_po_protestach_w_sprawie_ACTA.html

Focus Telecom wypłynął na chmurze

Sylwia Wedziuk

W 2008 r. więcej przedsiębiorców myślało o zamykaniu biznesów niż otwieraniu nowych. Ale były też takie firmy, których start zbiegł się z kryzysem. Spowolnienie zaskoczyło też twórców Focus Telecom Polska, firmy oferującej usługi telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw w chmurze obliczeniowej, którzy chwilę przed całym zamieszaniem dopinali swoje pomysły na ostatni guzik. — Nagle przedsiębiorstwa zaczęły ciąć koszty, gdzie się da, i szukać tańszych rozwiązań. Szybko stało się dla nas jasne, że jeśli nie zareagujemy w odpowiedni sposób, ze startem może być ciężko — opowiada Cezary Małuj, prezes firmy.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141000# (dostęp płatny)

Apple wyprzedził Samsunga w USA

OSZ

Apple stał się największym producentem komórek w USA, po raz pierwszy w historii. Koncern z Cupertino sprzedał w IV kw. 17,7 mln telefonów komórkowych w USA. To skok aż o 38 proc. wobec poprzedniego roku. Ten wynik gwarantuje producentowi iPhone’a 34 proc. udziałów w rynku USA. Niewiele mniej telefonów, bo 16,8 mln, sprzedał południowokoreański Samsung, którego udziały sięgają 32 proc.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=141064# (dostęp płatny)

Firma Abramowicza z Playem?

Urszula Zielińska

Truphone, brytyjski operator, przekonał właściciela piłkarskiego klubu Chelsea Londyn, aby wyłożył na jego udziały 70 mln funtów. Teraz chce wejść do Polski. Roman Abramowicz, jeden ze 100 najbogatszych ludzi świata według magazynu „Forbes”, zdecydował się wyłożyć równowartość 336 mln zł na 23,3 proc. udziałów brytyjskiej firmy Truphone.  Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że firma ta zamierza wykorzystać te pieniądze, aby jeszcze w tym roku zaistnieć na nowych rynkach, w tym w Polsce.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179222-Firma-Abramowicza-z-Playem.html (dostęp płatny)

Walka o chipy do smartfonów

Aleksandra Stanisławska

Na rynku procesorów do smartfonów i tabletów trwa ostra walka. Intel chce podebrać udziały obecnemu liderowi rynku, Qualcommowi. Rynek procesorów do smartfonów i tabletów opanowany jest przez Qualcomma, amerykańskiego producenta wyspecjalizowanego w rynku mobilnym. Według danych Strategy Analytics firma ta w pierwszym półroczu 2012 roku zagarnęła niemal połowę przychodów ze sprzedaży procesorów do smartfonów na rynku wartym ponad 5 mld dol. Intel uszczknął w tym czasie 0,2 proc. tego tortu.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179219-Walka-o-chipy–do-smartfonow.html (dostęp płatny)

Konsumenci chcą więcej elektroniki

Piotr Mazurkiewicz

Nie jest zaskoczeniem, że na czele listy planowanych w tym roku zakupów znalazły się smartfony. W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179217-Konsumenci-chca-wiecej-elektroniki.html (dostęp płatny)

Kryzysu w IT nie widać

Dariusz Wolak

Krajowe spółki informatyczne, mimo coraz bardziej widocznego spowolnienia, dość gładko przeszły przez 2012 r. Według prognoz firmy badawczej PMR (raport „Rynek IT dla segmentu biznesowego w Polsce 2013. Finanse, Telekomunikacja, Przemysł, Utilities, Handel. Prognozy rozwoju na lata 2013–2016″) w poprzednim roku wartość polskiego rynku IT wzrosła o 5,3 proc. Rok wcześniej zmiana wyniosła jednak 7,6 proc. Wartość sprzedaży do klientów biznesowych, która stanowi prawie dwie trzecie całego polskiego rynku IT, powiększyła się w poprzednim roku o 5,1 proc. i sięgnęła 20 mld zł wobec 19 mld zł w 2011 r.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179218-Kryzysu-w-IT-nie-widac.html (dostęp płatny)

Nadchodzi czas aplikacji mobilnych

Przemysław Tychmanowicz

W dobie Internetu i coraz szybszego rozwoju technologicznego dla wielu graczy dobry rachunek maklerski powinien charakteryzować się już nie tylko niskimi opłatami, ale także możliwością zawierania transakcji niezależnie od tego gdzie się znajdujemy. Standardem powoli staje się więc dostęp do rachunku maklerskiego poprzez aplikacje mobilne. Jak podkreślają sami brokerzy, inwestowanie przy pomocy smartfonów czy też tabletów zyskuje coraz większe grono zwolenników.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179216-Nadchodzi-czas-aplikacji-mobilnych.html (dostęp płatny)

Smartfon, brama do internetu

Aleksandra Stanisławska

Mobilni i niefrasobliwi – taki obraz polskich internautów wyłania się z raportu „Bezpieczeństwo w sieci”. Polacy stają się coraz bardziej mobilni – wynika z raportu „Bezpieczeństwo w sieci” przygotowanego przez firmę SW Research na zlecenie organizacji Bezpieczniejwsieci.org. Staliśmy się też bardziej aktywnymi i świadomymi użytkownikami Internetu, o czym świadczy chociażby fakt, że aż 70 proc. z nas korzysta z usług finansowych online.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179232-Smartfon-brama-do-Internetu.html (dostęp płatny)

TV Everywhere potrzebuje promocji

Magdalena Lemańska

Połowa klientów amerykańskich płatnych telewizji wciąż nie jest świadoma, że ma dostęp do takiej usługi. Usługa, dzięki której klienci płatnych telewizji mogą w ramach abonamentu oglądać na dowolnym urządzeniu filmy, programy i seriale dostarczane bądź to przez operatorów płatnej telewizji, bądź przez samych nadawców (ma ją np. HBO), za oceanem jest na razie znana tylko 52 proc. klientów płatnej telewizji – wynika z danych Gfk podanych przez eMarketera.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179220-TV-Everywhere-potrzebuje-promocji.html (dostęp płatny)

Jak nie należy załatwiać reklamacji niezadowolonego klienta

Michał Kołtuniak

Sprzedaż konsumencka, czyli taka, w przypadku której po jednej stronie jest przedsiębiorca, a po drugiej osoba fizyczna, nabywająca towar na własny, prywatny użytek, jest regulowana specjalnymi przepisami. Są one zawarte w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego. Oprócz licznych innych kwestii określa ona także zasady dokonywania reklamacji, czyli postępowania z towarem, który jest niezgodny z umową.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1179119-Jak-nie-nalezy-zalatwiac-reklamacji-niezadowolonego-klienta.html (dostęp płatny)

Zamiast z koszykiem idź na zakupy ze smartfonem

Sylwia Czubkowska

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą