Reklama

Przegląd prasy – wtorek 13 sierpnia

Publikacja: 13.08.2013 06:33

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Informatyzacja po polsku: więcej pytań niż odpowiedzi

Sylwia Czubkowska

Prawie rok od rozpoczęcia prac nad Programem Operacyjnym Polska Cyfrowa (PO PC), który ma zacząć obowiązywać od 2014 r., wciąż nie wiadomo, jak wydawać środki unijne przeznaczone na informatyzację. A eksperci i przedsiębiorcy mnożą krytyczne uwagi do propozycji przedstawianych przez rząd. – Choć resorty rozwoju regionalnego (MRR) oraz administracji i cyfryzacji przedstawiły już drugą wersję założeń programu, wciąż są one mocno niedopracowane i – co najważniejsze – nie rozwiązują podstawowego problemu. W PO PC powtarzamy obecne błędy, czyli brak skoordynowania i wyraźniejszego powiązania ze sobą różnych działań związanych z informatyzacją – mówi DGP Marzena Chmielewska z Konfederacji Lewiatan.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=457637 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Google, Facebook i Amazon wspierają dziennikarstwo. Po co?

MZ

Wspierają studentów dziennikarstwa, wydają książki o etyce mediów i kupują gazety w trudnej sytuacji finansowej. Jednak to ich biznes niszczy tradycyjne media. Wielkie korporacje całkowicie zmieniają sposób funkcjonowania mediów.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14429389,Google__Facebook_i_Amazon_wspieraja_dziennikarstwo_.html

Spotify nie do końca darmowy. Serwis wprowadza zmiany

Reklama
Reklama

Kaem

Serwis służący do streamingu muzyki w wersji cyfrowej podbija kolejne rynki. Jednak rok za rokiem przynosi straty. Kto za to zapłaci? Użytkownicy. Usługa będzie darmowa jedynie pół roku – potem za darmo odsłuchamy nie więcej niż 10 godzin muzyki w miesiącu.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14430365,Spotify_nie_do_konca_darmowy__Serwis_wprowadza_zmiany.html

Wielkie stacje telewizyjne tracą widzów. Kto ich przejmuje?

Vadim Makarenko, Martin Stysiak

Z kwartału na kwartał cztery największe stacje telewizyjne – TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat – tracą widzów. Bo ci mają kanały tematyczne i prawie 20 darmowych programów nadawanych cyfrowo.

Reklama
Reklama

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14430519,Wielkie_stacje_telewizyjne_traca_widzow__Kto_ich_przejmuje_.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Tłumaczenia przez SMS

Anna Bełcik

Brillant Partner, do której w roli inwestora dołączył niedawno Krystian Stypuła, uruchomiła nowy serwis tłumaczeń online, dogadamycie.pl. To jeden z etapów wspólnej, długoterminowej strategii rozwoju firmy.

Reklama
Reklama

http://pulsbiznesu.pb.pl/3275346,39266,tlumaczenia-przez-sms (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Nowe smartfony Apple’a już we wrześniupeka

iPhone kolejnej generacji oraz całkowicie nowy model taniego urządzenia mają pomóc firmie odrobić stratę do Androida. Podgrzewanie atmosfery przed premierą nowych telefonów już się rozpoczęło. Według serwisu All Things Digital oficjalna prezentacja gadżetów ma się odbyć 10 września.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1214432-Nowe-smartfony-Apple%E2%80%99a-juz-we-wrzesniu.html (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Cyfryzacja radia to nie fanaberia

Magdalena Lemańska

Dzięki uruchomieniu cyfrowego radia naziemnego będziemy mogli pełniej realizować zadania ustawowe – przekonuje prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski, które komercyjna konkurencja krytykuje za jej zdaniem nieopłacalny projekt.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1214460-Cyfryzacja-radia-to-nie-fanaberia.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama