Orange przegrywa proces o barwy w kraju pomarańczy

Publikacja: 14.01.2014 10:10

Sąd Najwyższy w Hiszpanii rozstrzygnął ciągnący się od 4 lat spór i ostatecznie w grudniu 2013 roku przychylił się do wniosku firmy telekomunikacyjnej Jazztel orzekając, że nie tylko Orange może używać w komunikacji marketingowej koloru pomarańczy – podaje tamtejszy dziennik „El Pais”.

Według gazety, sąd ocenił również, że spółka z francuskiej grupy nie posiada wyłączności na wykorzystywanie kwadratowej ikony w kolorze pomarańczowym.

Sędziowie ocenili, że barwa używana przez Orange jest jedną z najbardziej popularnych na rynku i w związku z tym powinna pozostać dostępna dla wszystkich operatorów, a poza tym rezygnacja z zastrzeżenia wyłączności na rzecz jednego podmiotu jest w interesie ogółu.

Zdaniem sądu także kształt ikony Orange jest równie powszechny.

Batalia Jazztelu (firmy należącej do brytyjskiej spółki-matki o tej samej nazwie) i Orange zaczęła się w 2009 roku. Francuska grupa broniła się podając dane rynkowe, z których wynikało, iż 49 proc. Hiszpanów rozpoznaje logo operatora, a 80 proc. z tej grupy kojarzy je z jego marką.

Sąd Najwyższy uznał, że to słaby wynik. Odrzucił również argument rejestracji znaku Orange we Francji. Sędziowie wskazali, że Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej podtrzymał decyzję Biura Harmonizacji Rynku Wewnętrznego, które nie uznało wcześniej kwadratu z zielonym tłem za wystarczająco wyróżniający się, aby mógł być przedmiotem patentu.

Sąd Najwyższy w Hiszpanii rozstrzygnął ciągnący się od 4 lat spór i ostatecznie w grudniu 2013 roku przychylił się do wniosku firmy telekomunikacyjnej Jazztel orzekając, że nie tylko Orange może używać w komunikacji marketingowej koloru pomarańczy – podaje tamtejszy dziennik „El Pais”.

Według gazety, sąd ocenił również, że spółka z francuskiej grupy nie posiada wyłączności na wykorzystywanie kwadratowej ikony w kolorze pomarańczowym.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu