Sąd Najwyższy w Hiszpanii rozstrzygnął ciągnący się od 4 lat spór i ostatecznie w grudniu 2013 roku przychylił się do wniosku firmy telekomunikacyjnej Jazztel orzekając, że nie tylko Orange może używać w komunikacji marketingowej koloru pomarańczy – podaje tamtejszy dziennik „El Pais”.
Według gazety, sąd ocenił również, że spółka z francuskiej grupy nie posiada wyłączności na wykorzystywanie kwadratowej ikony w kolorze pomarańczowym.
Sędziowie ocenili, że barwa używana przez Orange jest jedną z najbardziej popularnych na rynku i w związku z tym powinna pozostać dostępna dla wszystkich operatorów, a poza tym rezygnacja z zastrzeżenia wyłączności na rzecz jednego podmiotu jest w interesie ogółu.
Zdaniem sądu także kształt ikony Orange jest równie powszechny.
Batalia Jazztelu (firmy należącej do brytyjskiej spółki-matki o tej samej nazwie) i Orange zaczęła się w 2009 roku. Francuska grupa broniła się podając dane rynkowe, z których wynikało, iż 49 proc. Hiszpanów rozpoznaje logo operatora, a 80 proc. z tej grupy kojarzy je z jego marką.