easyCALL.pl, operator telefonii IP, wierzy, że w tym roku polskie firmy z sektora MSP znacznie chętniej będa przechodzić na telefonię internetową.

Z myślą o takich klientach firma wprowadza na rynek wirtualną centralę telefoniczną. Produkt oferowany jest w chmurze obliczeniowej.  Centrala pozwala na zarządzanie firmową siecią telefoniczną z poziomu przeglądarki WWW, m.in. konfigurowanie numerów wewnętrznych, ustawianie powiadomień głosowych, sms-owych i mailowych o połączeniach, przekierowywanie i kolejkowanie połączeń. Wirtualna centrala będzie dostępna dla wszystkich klientów biznesowych operatora w ramach miesięcznego abonamentu.

easyCALL.pl liczy na to, że produkt pomoże przekonać małe i średnie firmy do wprowadzenia telefonii IP na większą skalę.Operator zwraca uwagę, że według raportu UKE, w 2012 r. liczba abonentów usług VoIP wzrosła o 32,4 proc. a ruch o 19,1 proc. Jednak w segmencie biznesowym jedynie 5 proc. firm korzystało z telefonii IP.

–  W rozwiniętych gospodarczo krajach europejskich i w USA, przedsiębiorcy coraz częściej porzucają tradycyjną telefonię stacjonarną na rzecz telefonii IP. Główny powód to niższe koszty i możliwość skorzystania z usług dodatkowych. Podobny trend obserwujemy także w Polsce, gdzie telefonia IP wypełnia lukę pomiędzy telefonią stacjonarną i komórkową – przekonuje Piotr Mazurkiewicz z zarządu easyCALL.pl.