Szczegółowe prognozy dla rynku tabletów i smartfonów 2014

Według producentów tabletów sprzeda się w Polsce w tym roku aż o 44 proc. więcej niż w 2013 r., a smartfonów: o 23 proc. więcej. O ile jednak ceny smartfonów się utrzymają, tabletów spadną, co wpłynie tempo wzrostu przychodów ich producentów.

Publikacja: 20.01.2014 07:00

Według najnowszych szacunków Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT  (ZIPSEE) w tym roku sprzeda się w Polsce 2,01 mln tabletów. To o 44 proc. więcej niż w 2013 roku.  Wpływy z ich sprzedaży wzrosną jednak znacznie wolniej, tylko o 15 proc. do 260 mln euro, bo według producentów średnia cena urządzenia obniży się ze 161 euro do 129 euro).

Sporą część rynku sprzedaży w Polsce stanowią tańsze tablety.  Według IDC urządzenia kosztujące do 600 zł brutto to ok. 35 proc. rynku, GoClever podawało z kolei, że połowa rynku to urzadzenia kosztujące poniżej 100 euro. Często są to urządzenia produkowane lokalnie. To m.in. z ich popularyzacji wynika spodziewany spadek średniej ceny elektronicznej tabliczki w Polsce.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić