Szczegółowe prognozy dla rynku tabletów i smartfonów 2014

Według producentów tabletów sprzeda się w Polsce w tym roku aż o 44 proc. więcej niż w 2013 r., a smartfonów: o 23 proc. więcej. O ile jednak ceny smartfonów się utrzymają, tabletów spadną, co wpłynie tempo wzrostu przychodów ich producentów.

Publikacja: 20.01.2014 07:00

Według najnowszych szacunków Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT  (ZIPSEE) w tym roku sprzeda się w Polsce 2,01 mln tabletów. To o 44 proc. więcej niż w 2013 roku.  Wpływy z ich sprzedaży wzrosną jednak znacznie wolniej, tylko o 15 proc. do 260 mln euro, bo według producentów średnia cena urządzenia obniży się ze 161 euro do 129 euro).

Sporą część rynku sprzedaży w Polsce stanowią tańsze tablety.  Według IDC urządzenia kosztujące do 600 zł brutto to ok. 35 proc. rynku, GoClever podawało z kolei, że połowa rynku to urzadzenia kosztujące poniżej 100 euro. Często są to urządzenia produkowane lokalnie. To m.in. z ich popularyzacji wynika spodziewany spadek średniej ceny elektronicznej tabliczki w Polsce.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa