Aktualizacja: 09.05.2025 22:54 Publikacja: 20.01.2014 07:00
Według najnowszych szacunków Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT (ZIPSEE) w tym roku sprzeda się w Polsce 2,01 mln tabletów. To o 44 proc. więcej niż w 2013 roku. Wpływy z ich sprzedaży wzrosną jednak znacznie wolniej, tylko o 15 proc. do 260 mln euro, bo według producentów średnia cena urządzenia obniży się ze 161 euro do 129 euro).
Sporą część rynku sprzedaży w Polsce stanowią tańsze tablety. Według IDC urządzenia kosztujące do 600 zł brutto to ok. 35 proc. rynku, GoClever podawało z kolei, że połowa rynku to urzadzenia kosztujące poniżej 100 euro. Często są to urządzenia produkowane lokalnie. To m.in. z ich popularyzacji wynika spodziewany spadek średniej ceny elektronicznej tabliczki w Polsce.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas