T-Mobile i PKP Intercity podpisały umowę barterową

Publikacja: 23.01.2014 17:10

PKP Intercity podpisało z T-Mobile Polska umowę na dostawę Internetu i multimediów dla pasażerów w swych pociągach.

Przez pierwszy rok usługa będzie bezpłatna dla wszystkich.  – Potem zobaczymy, chcemy by gratis mieli ją klienci T-Mobile. Umowa w każdym razie przewiduje, że dla 10 proc. klientów Intercity oferowana przez nas usluga będzie dostępna za darmo – mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.

Kontrakt przewiduje, że operator zapewni dostęp do Wi-Fi, filmów i gier w 300 wagonach przewoźnika w ciągu roku od podpisania umowy. Jednak już w ciągu trzech miesięcy usługa ma zostać udostępniona w  30 wagonach. W ciągu kolejnych 9 miesięcy włączane będą następne wagony. W kontrakcie z T-Mobile jest opcja na instalację systemu również na pokładzie Pendolino.

– Z Internetu i multimediów w Intercity będą mogli korzystać pasażerowi na najpopularniejszych trasach, takich jak z Warszawy do Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska czy Wrocławia. Co ważne będzie ona dostępna na odcinkach zagranicznych obsługiwanych prze Intercity, np. do Berlina – mówi prezes PKP Intercity Marcin Celejewski.

Miroslav Rakowski zapewnia, że minimalna przepływność Internetu dostępna dla klientów będzie wynosić 1,5 Mbit/ s, ale zazwyczaj będzie ona wyższa i sięgać będzie 20-40 Mbit/s.

– Przedsięwzięcie jest technologiczne skomplikowane. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Skorzystamy tu z doświadczenia i technologii firmy Nomad Digital, bedącej światowym liderem w tego typu projektach – wyjaśnia Rakovski.

Umowa między T-Mobile a Intercity ma charakter barterowy. – My dostarczamy technologię, a Intercity udostępni nam m.in. przestrzeń reklamową w pociągach – mówi Miroslav Rakowski. U pasażera, który będzie korzystał z usługi, w smartfonie czy notebooku pojawi się ekran startowy T-Mobile. Poprzez niego uzyska dostęp zarówno do Internetu, jak i treści multimedialnych zgromadzonych w wagonie na 750-gigabajtowym serwerze. Będzie to m.in. 40 filmów, 10 bajek, 15 seriali oraz gry. Co miesiąc 10 proc. treści multimedialnych będzie się zmieniać.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić