T-Mobile i PKP Intercity podpisały umowę barterową

Publikacja: 23.01.2014 17:10

PKP Intercity podpisało z T-Mobile Polska umowę na dostawę Internetu i multimediów dla pasażerów w swych pociągach.

Przez pierwszy rok usługa będzie bezpłatna dla wszystkich.  – Potem zobaczymy, chcemy by gratis mieli ją klienci T-Mobile. Umowa w każdym razie przewiduje, że dla 10 proc. klientów Intercity oferowana przez nas usluga będzie dostępna za darmo – mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.

Kontrakt przewiduje, że operator zapewni dostęp do Wi-Fi, filmów i gier w 300 wagonach przewoźnika w ciągu roku od podpisania umowy. Jednak już w ciągu trzech miesięcy usługa ma zostać udostępniona w  30 wagonach. W ciągu kolejnych 9 miesięcy włączane będą następne wagony. W kontrakcie z T-Mobile jest opcja na instalację systemu również na pokładzie Pendolino.

– Z Internetu i multimediów w Intercity będą mogli korzystać pasażerowi na najpopularniejszych trasach, takich jak z Warszawy do Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska czy Wrocławia. Co ważne będzie ona dostępna na odcinkach zagranicznych obsługiwanych prze Intercity, np. do Berlina – mówi prezes PKP Intercity Marcin Celejewski.

Miroslav Rakowski zapewnia, że minimalna przepływność Internetu dostępna dla klientów będzie wynosić 1,5 Mbit/ s, ale zazwyczaj będzie ona wyższa i sięgać będzie 20-40 Mbit/s.

– Przedsięwzięcie jest technologiczne skomplikowane. Wszystkie wagony zostaną wyposażone w modemy, anteny zewnętrzne i wewnętrzne. Skorzystamy tu z doświadczenia i technologii firmy Nomad Digital, bedącej światowym liderem w tego typu projektach – wyjaśnia Rakovski.

Umowa między T-Mobile a Intercity ma charakter barterowy. – My dostarczamy technologię, a Intercity udostępni nam m.in. przestrzeń reklamową w pociągach – mówi Miroslav Rakowski. U pasażera, który będzie korzystał z usługi, w smartfonie czy notebooku pojawi się ekran startowy T-Mobile. Poprzez niego uzyska dostęp zarówno do Internetu, jak i treści multimedialnych zgromadzonych w wagonie na 750-gigabajtowym serwerze. Będzie to m.in. 40 filmów, 10 bajek, 15 seriali oraz gry. Co miesiąc 10 proc. treści multimedialnych będzie się zmieniać.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu