UPC Polska w 2013 roku: co trzeci klient korzysta z Triple Play [aktualizacja]

Publikacja: 14.02.2014 10:09

Z raportu grupy Liberty Global wynika, że na koniec ubiegłego roku z usług firma UPC Polska korzystało 1.436.700 klientów, którzy wykupili 2.673.000 usług.

W samym czwartym kwartale ubiegłego roku liczba RGU UPC Polska wzrosła: o 25,3 tys. RGU telewizji cyfrowej, 27,5 tys. internetu szerokopasmowego, a telefonii stacjonarnej o 5,7 tys..

W efekcie, na koniec czwartego kwartału 2014 r. liczba sprzedanych telewizji cyfrowej wynosiła 848,3 tys., internetu 915,9 tys., a telefonii 521,8 tys..

Operator podaje też, że liczba klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrosła w ciągu kwartału do 75,4 proc. Na koniec trzeciego kwartału było to niewiele ponad 70 proc.

Na koniec 2013 roku w porównaniu z końcem roku 2012 liczba usług telewizji cyfrowej UPC wzrosła o 92 tys. (12 proc.), internetu – o 61,3 tys. (7 proc.), a telefonii – o 62,8 tys. (prawie 14 proc.).

UPC Polska podkreśla, że klienci coraz chętniej wybierali potrójną usługę, co przełożyło się na wzrost udziału tej grupy w ogólnej liczbie klientów do poziomu 32,2 proc.

Zgodnie ze sprawozdaniem rocznym Liberty Global przychody UPC Polska w 2013 roku wyniosły 460 mln dol.

W porównaniu z 2012 r. oznacza to wzrost o 2,2 proc. w amerykańskiej walucie, ale stabilny poziom wpływów z nieznacznym wskazaniem na spadek (- 0,7 proc.) w złotych.

W przeliczeniu na polską walutę przychody UPC Polska mogły wynieść w 2013 r. 1,453 mld zł.

Wartość aktywów trwałych i udziałów w innych firmach należących do UPC Polska określono natomiast na około 1,17 mld dol. (3,7 mld zł).

W porównaniu z 2012 r. o 1 pkt proc. wzrósł stopień pokrycia sieci UPC nadbudowaną w tych samych lokalizacjach infrastrukturą konkurencji kablowej. Jak podał Liberty, w Polsce odsetek ilustrujący sytuację wyniósł około 42 proc. Udział w rynku gospodarstw domowych z telewizją UPC Polska szacowany jest na 9 proc., a w zasięgu sieci operatora jest 20 proc. gospodarstw.

Do głównych konkurentów na rynku wideo  UPC zaliczono Cyfrowy Polsat (udziały platformy określono na 26 proc.), NC+ (16 proc.), Orange Polska i Vectrę. Vectra jest uważana również za głównego konkurenta UPC na rynku ADSL.

Jak mówiła w wywiadzie udzielonym rpkom.pl Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes, w tym roku operator uruchomi społecznościową sieć hot spotów WIFI – potwierdził Liberty.

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska