MWC 2014: WhatsApp wprowadzi połączenia głosowe – założyciel

Publikacja: 24.02.2014 14:39

Na fali ostatnich zmian, obok strategicznych prezentacji tradycyjnych telekomów gwiazdami targów są założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg (wystąpi we wtorek) i prezes oraz współzałożyciel komunikatora Whatsapp, wywodzący się z Rosji – Jan Koum.

Zuckerberg i Koum dopiero co dopięli transakcję wartą 19 mld dol. po której społecznościowa sieć stanie się właścicielem komunikatora. To właśnie dlatego, udział Kouma w poniedziałkowej sesji prezentacji zgromadził na sali tłumy, które przerzedziły się wraz z jego zejściem ze sceny.

Kaum, w wytartych dżinsach, wyciągniętym podkoszulku i bez gotowej prezentacji w power poincie przekonywał, że możliwość komunikacji to nieodłączna cecha demokracji i każdy człowiek powinien mieć prawo do korzystania z sieci 4G. Gdy to mówił nawet po jego twarzy błąkał się uśmiech.

Pytany, jak przebiegały negocjacje z Zuckerbergiem powiedział: – To była zabawa.

– W II kwartale tego roku wprowadzimy w WhatsApp rozmowy głosowe – zapowiedział Jan Koum.

Gratulował mu tego ruchu prezes Tele 2, Mats Granryd, który zaprezentował szwedzką grupę (niegdyś właściciela sieci stacjonarnych), jako już prawie całkowicie mobilną, oferującą tylko taryfy mobilnego Internetu i stawiającą na tę usługę. Raczej wystraszony planami WhatsApp byli natomiast szefowie Vimpelcomu i Millicomu.

– Zgadzamy się, że rynek idzie w tym kierunku. Potrzeba jednak wypracowania nowego blansu. Firmy OTT powinny być w jakiś sposób regulowane, albo regulacje, którym my podlegamy – zmniejszone – mówił Jo Lunder, szef Vimpelcomu.

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką