– Nowy kanał Fokus TV obejrzało już prawie 7 mln widzów, czyli 19,73 proc. ogółu Polaków. Każdego dnia program stacji oglądało średnio 2,5 mln osób, co dało jej 23 miejsce w rankingu zasięgu dziennego wśród wszystkich 128 telewizji dostępnych na terenie naszego kraju – podała Grupa ZPR, do której należy stacja. Dane pochodzą z Nielsen Audience Measurement i są za  okres 1-6 maja oraz grupy widzów powyżej 4 roku życia. Stacja nadaje od 28 kwietnia tego roku. – Widzowie spędzili ze stacją średnio 19 i pół minuty a przeciętną minutę programu oglądało 35,5 tys. osób. Udział stacji w rynku telewizyjnym wyniósł 0,53 proc. – podano.

30 proc. widzów stacji stanowią klienci platform satelitarnych i sieci kablowych.

Jak mówiła podczas prezentacji kanału Ewa Lampart, prezes TV Spektrum, spółki, do której bezpośrednio należy Fokus TV, na koniec tego roku spółka chce widzieć w kanale 1 proc. udziału w widowni 16-59 lat (tzw. nowa grupa komercyjna). – Po trzech latach chcemy widzieć stabilne 2 proc. Stabilne, bo nie sztuką jest osiągnąć taki wynik raz lub dwa – to nie będzie nas satysfakcjonowało – tłumaczyła.

Break-even stacji spodziewany jest, kiedy udział w widowni sięgnie 1,5 proc.  – Liczę na to, że będzie to za około półtora roku – mówiła Lampart.

W start kanału ZPR zainwestowały 20 mln zł. 10 mln zł będą kosztować w ciągu najbliższych 12 miesięcy same własne produkcje Fokusa.