41,3 mln markowych tabletów trafiło na światowy rynek w I kwartale

Według szacunków firmy ABI Reserach Apple i Samsung sprzedały w I kwartale tego roku 71 proc. wszystkich markowych tabletów.

Publikacja: 19.05.2014 16:19

Choć liderem rynku wciąż był Apple, nie ma powodów do radości. Sprzedał wprawdzie 16,4 mln sztuk elektronicznych tabliczek, najwięcej ze wszystkich producentów na rynku, ale było to o 10,10 proc. mniej niż przed rokiem. W tym samym czasie Samsung zwiększył sprzedaż r/r o 10,8 proc. do 13 mln sztuk. Kolejny w zestawieniu Asus zamknął kwartał wynikiem 2,1 mln, o 0,8 proc. niższym niż przed rokiem. – Dominującym systemem operacyjnym na rynku pozostaje Android, który odpowiadał w I kwartale za 56,3 proc. rynku, iOS był systemem operacyjnym 39,6 proc. sprzedanych tabletów, Windows8/RT – za 4,1 proc. – W związku z tym, że największe dojrzałe rynki są już tabletami nasycone, producenci rozijają ich użyteczności, co powoduje, że ich średnia cena pnie się w górę – komentuje Jeff Orr z ABI Reserach.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem