41,3 mln markowych tabletów trafiło na światowy rynek w I kwartale

Według szacunków firmy ABI Reserach Apple i Samsung sprzedały w I kwartale tego roku 71 proc. wszystkich markowych tabletów.

Publikacja: 19.05.2014 16:19

Choć liderem rynku wciąż był Apple, nie ma powodów do radości. Sprzedał wprawdzie 16,4 mln sztuk elektronicznych tabliczek, najwięcej ze wszystkich producentów na rynku, ale było to o 10,10 proc. mniej niż przed rokiem. W tym samym czasie Samsung zwiększył sprzedaż r/r o 10,8 proc. do 13 mln sztuk. Kolejny w zestawieniu Asus zamknął kwartał wynikiem 2,1 mln, o 0,8 proc. niższym niż przed rokiem. – Dominującym systemem operacyjnym na rynku pozostaje Android, który odpowiadał w I kwartale za 56,3 proc. rynku, iOS był systemem operacyjnym 39,6 proc. sprzedanych tabletów, Windows8/RT – za 4,1 proc. – W związku z tym, że największe dojrzałe rynki są już tabletami nasycone, producenci rozijają ich użyteczności, co powoduje, że ich średnia cena pnie się w górę – komentuje Jeff Orr z ABI Reserach.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej