Reklama

Co trzeci widz rozważa rezygnację z płatnej telewizji

Prawie co trzeci widz płatnej telewizji w Polsce rozważa rezygnację z jej usług – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC. Głównymi powodami są wysokie ceny pakietów i pojawienie się naziemnej telewizji cyfrowej, która oferuje ponad 20 bezpłatnych kanałów. Co ciekawe, jedna piąta tych domów, które na razie odbierają telewizję wyłącznie naziemnie, rozważa z kolei zakup abonamentu w kablówce lub platformie cyfrowej. Tym, co trzyma widzów przy operatorach płatnej telewizji jest… zadowolenie z oferty. Deklaruje je zdecydowana większość klientów kablówek i platform satelitarnych.

Publikacja: 23.07.2014 08:00

Co trzeci widz rozważa rezygnację z płatnej telewizji

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Z badania MEC wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat operatora płatnej telewizji zmieniło w Polsce nieco ponad 15 proc. respondentów. – Uwzględniamy tylko klientów, którzy przeszli z kablówki do satelity bądź innej kablówki oraz z platformy do kablówki bądź innej platformy – mówi Marcin Gotowiec, badacz z MEC. Jak dodaje, najczęściej zmieniany był operator platformy satelitarnej. – Przy interpretacji tego wyniku warto jednak wziąć pod uwagę połączenie platform „n” i Cyfry+, które z punktu widzenia części badanych mogło oznaczać powstanie nowego operatora – zaznacza Gotowiec.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama