Co trzeci widz rozważa rezygnację z płatnej telewizji

Prawie co trzeci widz płatnej telewizji w Polsce rozważa rezygnację z jej usług – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC. Głównymi powodami są wysokie ceny pakietów i pojawienie się naziemnej telewizji cyfrowej, która oferuje ponad 20 bezpłatnych kanałów. Co ciekawe, jedna piąta tych domów, które na razie odbierają telewizję wyłącznie naziemnie, rozważa z kolei zakup abonamentu w kablówce lub platformie cyfrowej. Tym, co trzyma widzów przy operatorach płatnej telewizji jest… zadowolenie z oferty. Deklaruje je zdecydowana większość klientów kablówek i platform satelitarnych.

Publikacja: 23.07.2014 08:00

Co trzeci widz rozważa rezygnację z płatnej telewizji

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Z badania MEC wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat operatora płatnej telewizji zmieniło w Polsce nieco ponad 15 proc. respondentów. – Uwzględniamy tylko klientów, którzy przeszli z kablówki do satelity bądź innej kablówki oraz z platformy do kablówki bądź innej platformy – mówi Marcin Gotowiec, badacz z MEC. Jak dodaje, najczęściej zmieniany był operator platformy satelitarnej. – Przy interpretacji tego wyniku warto jednak wziąć pod uwagę połączenie platform „n” i Cyfry+, które z punktu widzenia części badanych mogło oznaczać powstanie nowego operatora – zaznacza Gotowiec.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa