Firma, w zakończonym 28 czerwca kwartale, zanotowała 37,43 mld USD przychodu i ponad 7,75 mld USD zysku netto. Ten kwartał roku finansowego okazał się lepszy od analogicznego okresu rok wcześniej o 6 proc. jeśli chodzi o przychód (wobec kwartału wcześniej oznaczało to 18-proc. spadek). Zysk netto urósł o 850 mln USD rok do roku, ale był słabszy od okresu styczeń-marzec bieżącego roku o 2,47 miliarda USD.
W ciągu trzech miesięcy do końca czerwca sprzedanych zostało 35,2 miliona iPhone’ów, co jest wynikiem słabszym niż kwartał wcześniej o 19 proc., ale lepszym niż rok wcześniej o prawie 13 proc..
Lepiej niż w poprzednim kwartale wyglądała sprzedaż komputerów Mac. Na rynek trafiło 2,93 miliona takich urządzeń czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej i 7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Częściową za ten wynik odpowiada konkurent Apple, koncern Microsoft, który kończąc wsparcie dla popularnego systemu XP zachęcił użytkowników do wymiany sprzętów, dzięki czemu zyskało wielu producentów.
Gorzej sprzedają się iPady i iPody. Sprzedaż kwartalna tabeltów wyniosła 13,28 miliona i była słabsza o 19 proc. niż w poprzednim kwartale (spadek 9 proc. r/r). Odtwarzacze muzyki znalazły uznanie w oczach jedynie 2,93 milionów osób, co oznacza o 36 proc. mniejszą popularność niż rok wcześniej. Jest to wynik lepszy od prognozowanego przez koncern i analityków, którzy spodziewali się sprzedaży na poziomie 2,3 mln.
Geograficzny rozkład fanów marki nadgryzionego jabłka po raz kolejny pokazuje solidarność Amerykanów wobec rodzimej firmy oraz odchodzenie od zakupów produktów Apple w Europie. W zaraportowanym kwartale sprzedaż na Starym Kontynencie była o 21 proc. mniejsza niż w drugim kwartale roku finansowego. Jeszcze słabiej Apple wypadł jeśli chodzi o sprzedaż w Chinach i Japonii, która była słabsza kwartał do kwartału o ponad 35 proc..
W swoich prognozach Apple szacuje, że następny, tj czwarty kwartał roku obrotowego 2014 zamknie z przychodem pomiędzy 37 a 40 mld dolarów. Kolejny kwartał stał będzie pod znakiem sprzedaży zapowiadanego iPhone’a 6, którego premiera zapowiadana jest na wrzesień. Spółka z Cupertino zamówiła, zgodnie z doniesieniami medialnymi, 80 milionów egzemplarzy nowych modeli, w dwóch rozmiarach ekranu 4,7 i 5,5 cala.