Strategy Analytics: Xiaomi kąsa duży kawałek smartfonowego tortu

Publikacja: 01.08.2014 16:57

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

Na pierwszych pozycjach nie zaszły poważniejsze zmiany. Samsung ze sprzedażą 74,5 mln urządzeń, o 1,5 mln niższą niż rok wcześniej, obronił swoją dominującą pozycję. Drugie miejsce niezmiennie zajmuje Apple, którego sprzedaż 35,2 mln iPhone’ów jest wyższa o 4 mln od osiągniętej w drugim kwartale 2013 roku i daje producentowi 11,9 proc. udział w rynku.

Trzecią pozycję zajmuje Huawei (6,8 proc. udziału w rynku), który sprzedał 20,1 mln swoich inteligentnych telefonów. To wynik o 9 mln lepszy niż przed rokiem. Czwarte jest Lenovo ze sprzedanymi 15,8 mln urządzeń, dającymi 5,4 proc. udział w rynku.

Wśród pozostałych graczy, w których skład wchodzi między innymi Nokia, Sony czy HTC, rozdzielić należy 120 mln urządzeń. To o 32,8 mln więcej niż sprzedali oni w zeszłym roku.

Badacze Strategy Analytics w swoich badaniach dowiedli, że mimo rosnącej gamy barw obudów, które dają do wyboru producenci, konsumenci najchętniej wybierają czarne urządzenia. Klasyczny czarny kolor wybiera średnio co drugi Europejczyk, 45 proc. Amerykanów i 38 proc. Chińczyków.

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda