Strategy Analytics: Xiaomi kąsa duży kawałek smartfonowego tortu

Publikacja: 01.08.2014 16:57

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

Na pierwszych pozycjach nie zaszły poważniejsze zmiany. Samsung ze sprzedażą 74,5 mln urządzeń, o 1,5 mln niższą niż rok wcześniej, obronił swoją dominującą pozycję. Drugie miejsce niezmiennie zajmuje Apple, którego sprzedaż 35,2 mln iPhone’ów jest wyższa o 4 mln od osiągniętej w drugim kwartale 2013 roku i daje producentowi 11,9 proc. udział w rynku.

Trzecią pozycję zajmuje Huawei (6,8 proc. udziału w rynku), który sprzedał 20,1 mln swoich inteligentnych telefonów. To wynik o 9 mln lepszy niż przed rokiem. Czwarte jest Lenovo ze sprzedanymi 15,8 mln urządzeń, dającymi 5,4 proc. udział w rynku.

Wśród pozostałych graczy, w których skład wchodzi między innymi Nokia, Sony czy HTC, rozdzielić należy 120 mln urządzeń. To o 32,8 mln więcej niż sprzedali oni w zeszłym roku.

Badacze Strategy Analytics w swoich badaniach dowiedli, że mimo rosnącej gamy barw obudów, które dają do wyboru producenci, konsumenci najchętniej wybierają czarne urządzenia. Klasyczny czarny kolor wybiera średnio co drugi Europejczyk, 45 proc. Amerykanów i 38 proc. Chińczyków.

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek