Strategy Analytics: Xiaomi kąsa duży kawałek smartfonowego tortu

Publikacja: 01.08.2014 16:57

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10