Strategy Analytics: Xiaomi kąsa duży kawałek smartfonowego tortu

Publikacja: 01.08.2014 16:57

O 27 proc. urósł rynek smartfonów w drugim kwartale 2014 roku, w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedanych zostało 295,2 mln nowych, inteligentnych telefonów. Najwięcej z brandem Samsunga, ale to nie Koreańczycy mają najwięcej powodów do zadowolenia.

Największy wzrost sprzedaży należał do chińskiego koncernu Xiaomi, którego produkty zainteresowały 15,1 mln użytkowników. To o 11 mln więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż taka przełożyła się na piąte miejsce w rankingu najczęściej wybieranych producentów. Zepchnięty na szóstą pozycję został LG, którego sprzedaż wzrosła z 12,1 do 14,5 mln sztuk. Mimo to marka, której rozwinięciem nazwy jest „Life Good” ma mniejszy niż rok wcześniej udział w rynku smartfonów wynoszący 4,9 proc.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX