Słabe wyniki Asbisu za pierwsze półrocze 2014 roku to zdaniem zarządu przede wszystkim skutek sytuacji politycznej na bliskim wschodzie. Producent i dystrybutor sprzętu IT i telekomunikacyjnego zamknął pierwsze dwa kwartały na sporym minusie.
W rubryce przychodów za drugi kwartał cypryjska spółka notowana na warszawskiej giełdzie zanotowała 361,5 mln dolarów, wynik o ponad 22 proc. niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Równocześnie odnotowano stratę netto na poziomie 4,8 mln USD.
Polska jest „zieloną wyspą” na mapie sprzedaży i dystrybucji urządzeń sprzedawanych przez Asbis. Sprzedaż kwartalna przyniosła 40,4 mln USD, czyli wzrost o 229 proc. rok do roku. Sześciomiesięczny bilans firmy dał wzrost na poziomie 200 proc. i sprzedaż w wysokości 57,4 mln USD.
Dzieję się tak między innymi dzięki rosnącej popularności produktów marki własnej Prestigio.
W drugim kwartale wciąż wyhamowywała podaż na tablety, która dała spółce przychody na poziomie około 44 mln dolarów. To zdecydowanie mniej niż w II kwartale 2013 roku, kiedy firma wzbogaciła się o ponad 65,6 mln dolarów. Mimo to zarządzający spółką są zadowoleni z osiągniętego wyniku na tle słabnącej popularności tego typu urządzeń oraz coraz agresywniejszej konkurencji. Tym samym Prestigio jest trzecim jeśli chodzi o wolumen sprzedaży dostawca tabletów nad Wisłą.