Reklama
Rozwiń
Reklama

Przegląd prasy – piątek 9 listopada

Publikacja: 09.11.2012 06:35

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Netia traci klientów, T-Mobile rośnie

Michał Fura

Netia, największy po Telekomunikacji Polskiej operator telefonii stacjonarnej, skupi się na sprzedaży usługi telewizyjnej w pakietach z internetem i telefonią. T-Mobile, lider segmentu komórkowego, będzie rozwijać ofertę mobilnego internetu. Takie deklaracje firm towarzyszyły publikacji wyników obu firm za III kwartał. – Rynek nie rośnie – musiał w czwartek kolejny raz przyznać prezes Netii Mirosław Godlewski w odniesieniu do stacjonarnego internetu. Firma straciła w minionym kwartale 15 tys. klientów tej usługi. Odeszło także 36,4 tys. klientów telefonii stacjonarnej. Zdaniem szefa Netii w okresie spowolnienia w gospodarce klienci unikają nowych zobowiązań. – Trudno mówić o nasyceniu rynku internetem, skoro jego penetracja to zaledwie 50 proc. populacji – podkreśla szef Netii. Spółka musiała obniżyć prognozę sprzedaży usług.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=429815 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Przejmujemy spółki z podobnym DNA

Michał Fura

Wraz z rozwojem mobilnego internetu i urządzeń przenośnych, takich jak smartfony czy tablety, coraz więcej osób chce robić zakupy za pośrednictwem tych urządzeń. Zapewniamy im tę możliwość. Drugi trend to rosnąca rola serwisów wertykalnych w kolejnych niszach, np. nasza Tablica.pl, gdzie można zamieszczać ogłoszenia drobne, OtoWakacje, Oferia czy Citeam. Widzimy potencjał dla kolejnych. Dlatego weszliśmy na rynek e-booków z własną platformą. Rozwijamy też narzędzia, takie jak elektroniczne płatności, które ułatwiają rozwój e-commerce. To główne kierunki – mówi w rozmowie z dziennikim Hein Pretorius, prezes Grupy Allegro.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=429801 (dostęp płatny)

Mickiewicz XXI wieku

Piotr Czarnowski

Reklama
Reklama

Pochodzi z Krakowa, działa w Kanadzie. Zaledwie 29-letni Matt Mickiewicz wyrasta na gwiazdę internetowej branży. Urodzony w Krakowie 29-letni Mickiewicz przymierza się właśnie do zrealizowania kolejnego pomysłu. – By osiągnąć sukces, nie możesz powielać istniejących rozwiązań. Oczywiście możesz pomyśleć: „Ja też potrafiłbym to zrobić”, ale to wszystko, bo twój biznes nie może być kopią działającego. Musisz znaleźć niszę i postarać się ją zagospodarować. Jak najszybciej, bo inni cię ubiegną – mówi. Właśnie znalazł kolejną, którą ma wypełnić projekt Learnable.com. Mickiewicz tłumaczy, że wpadł na pomysł uruchomienia internetowego portalu – innego niż pozostałe – analizując własne doświadczenia. – Internet sprawił, że świat rozwija się tak szybko, iż tradycyjny model nauczania nie dorównuje tempu zachodzących zmian. Zanim ktoś opisze jakiś problem w książce i zanim zostanie ona wydana, może minąć tyle czasu, że będzie to już tylko pieśń przeszłości. Dzięki Learnable.com dostęp do tej najświeższej wiedzy będzie błyskawiczny – zachwala Mickiewicz swój najnowszy projekt.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=429754 (dostęp płatn

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Polskie klocki Lego na smartfony i tablety

Tomasz Grynkiewicz

– Więcej dzieci będzie się bawić smartfonami niż drogimi zestawami Lego – obstawia Michał Brański. Człowiekowi, który założył portal o2 i plotkarskiego Pudelka biznesowej intuicji odmówić nie sposób. – Nie mówimy o tradycyjnych klockach, tylko o ich przeniesieniu w świat cyfrowy – wykłada swój punkt widzenia Brański, jeden z właścicieli grupy o2. Wyciąga z torby iPada, przez chwilę na nim stuka, w końcu podsuwa mi pod nos. – Coś takiego zbudowałem w kilkanaście minut w samolocie – pokazuje na ekranie budowlę przypominającą zamek. Złożył go z klocków w aplikacji Bloxy. W wersji podstawowej dostajemy kilkadziesiąt różnych klocków, których kolory można zmieniać, jest też kilkanaście figurek.

Reklama
Reklama

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12822018,Polskie_klocki_Lego_na_smartfony_i_tablety.html

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Bezsilność Netii straszy rynek

Urszula Zielińska

Alternatywny operator zastanawia się, jak walczyć o masowy rynek. Skarży się analitykom na TP.

Reklama
Reklama

http://archiwum.parkiet.com/artykul/739423_Bezsilnosc_Netii_straszy_rynek.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Operatorzy zwierają szyki przed świętami

Magdalena Wierzchowska

Smartfon i tablet w jednej promocji w Plusie, obniżka cen internetu mobilnego Orange Free, „no limit” w ofercie dla klientów usług przedpłaconych — to wszystko oferty z ostatnich tygodni. A to dopiero rozgrzewka przed najgorętszym okresem dla branży medialno-telekomunikacyjnej, czyli przed świętami Bożego Narodzenia. Wielu klientom wtedy kończą się umowy, więc firmy szykują promocje, by albo ich zatrzymać, albo znęcić.

Reklama
Reklama

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=136219# (dostęp płatny)

CupoNation chce podbić e-commerce zniżkami

Sylwia Wedziuk

Platformy oferujące zakupy grupowe przyzwyczaiły Polaków do zniżek. Coraz chętniej zakupy robią w internecie. A nawet jeśli planują coś kupić w tradycyjnym sklepie, najpierw szukają tego w sieci, pragnąc porównać ceny. Dlatego też wszelkie projekty internetowe ułatwiające zakup czy skorzystanie ze zniżek mają w Polsce potencjał. — Sprzedaż internetowa w naszym kraju to ok. 4 proc. całości sprzedaży detalicznej. W Niemczech czy Wielkiej Brytanii jest trochę lepiej, bo przez internet sprzedaje się ok. 10 proc. produktów czy usług, ale wciąż pozostaje ogromne pole do zagospodarowania — twierdzi Tomasz Danis, wprowadzający serwis CupoNation.pl do Polski.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=136187# (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Z Apple’a do Ferrari

OSZ

Do zarządu włoskiej firmy motoryzacyjnej dołączy Eddy Cue, który w Apple’u jako wiceprezes sprawuje pieczę m.in. nad serwisami internetowymi. Ruch ten może świadczyć o tym, że Apple jest poważnie zainteresowany tworzeniem urządzeń i gadżetów skierowanych do użytkowników samochodów. Już w połowie tego roku Apple ogłosił, że współpracuje z producentami aut nad zastosowaniem w nich usługi Siri. Partnerami technologicznego giganta zostały koncerny: BMW, General Motors, Mercedes-Benz, Land Rover, Jaguar, Audi, Toyota, Chrysler i Honda. Eddy Cue, który w Apple’u nadzoruje tak ważne projekty, jak iTunes, iOS App Store i iCloud, zwierzył się, że od ósmego roku życia marzył o posiadaniu Ferrari, a od pięciu lat jest szczęśliwym właścicielem auta tej marki.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=136240# (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Netia nie wytrzymuje konkurencji z Orange

Urszula Zielińska

Dawny monopolista tak obniżył ceny, że alternatywny operator przestaje z nim walczyć. Netia, największy alternatywny operator stacjonarny w kraju, korygując prognozy, dołączyła wczoraj do swojego konkurenta – Grupy Orange, który w drugiej połowie października ogłosił, że rynek telekomów w Polsce ma kłopoty.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1170430_Netia_nie_wytrzymuje_konkurencji_z_Orange.html (dostęp płatny)

Surfowanie po sieci według reguł pracodawcy

Małgorzata Grzelak Katarzyna Witkowska-Pertkiewicz

Przyjęta w firmie polityka social media powinna jasno określać cele leżące u podstaw jej wprowadzenia, działania do jakich są uprawnieni pracownicy, ich granice i konsekwencje naruszenia zasad.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1170365_Surfowanie_po_sieci_wedlug_regul_pracodawcy.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama