Przegląd prasy – czwartek 16 października

Publikacja: 16.10.2014 07:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Microsoft startuje z nowym menu

Windows na co trzecim urządzeniu mobilnym – dyrektor generalny Microsoftu w Polsce nie kryje, że jego firma stawia na smartfony i tablety….

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=494716 (dostęp płatny)

Kiełbasa polska, ale nie komputer

Patriotyzm konsumencki napotyka mentalne bariery Sukcesy na rodzimym rynku branży spożywczej i kosmetycznej czy rosnący popyt na…

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=494723 (dostęp płatny)

Mała firma musi być obecna w internecie

CYKL: NOWOCZESNE MSP Nie da się już prowadzić poważnego biznesu bez sprawnie działającej strony internetowej, poczty firmowej…

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=494628 (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu [/srodtytul]

Tell zbuduje nowe sieci

Spółka, prowadząca salony sprzedaży komórek, kupuje firmy outsourcingowe i chce budować nowe sieci handlowe. Uzależnionym trudno się rozwijać — także w biznesie. Giełdowy Tell, który niemal wszystkie przychody czerpie od trzech operatorów telekomunikacyjnych (Orange, T-Mobile, Plus), prowadząc pod ich szyldami 335 salonów sprzedaży w całym kraju, teraz chce się uniezależnić.  — Jesteśmy liderem tego rynku, prowadząc niemal co piąty salon operatorów zarządzany przez firmy zewnętrzne. Można jeszcze przejmować mniejsze firmy, ale w tym modelu działalności już mocno nie urośniemy. Dlatego będziemy inwestować w rozwój w innych segmentach branży outsourcingu sprzedaży rosnącej w tempie 15 proc. rocznie. To może przełożyć się na niższą stopę dywidendy — mówi Rafał Stempniewicz, prezes Tella.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898485,43202,tell-zbuduje-nowe-sieci (dostęp płatny)

Action rozpycha się na podium

Marki dystrybutora sprzętu IT królują na rynku alternatywnych wkładów do drukarek.

Action został liderem rynku alternatywnych tuszy i wkładów do drukarek. Z raportu firmy badawczej IDC Polska wynika, że w pierwszej połowie tego roku dwie należące do niego marki — ActiveJet i Actis — zajęły w tym segmencie pierwsze i drugie miejsce.  — Mimo spadającej sprzedaży materiałów do drukarek udało się zwiększyć nasz udział w tym rynku do 31 proc. — mówi Rafał Ornowski, pełnomocnik zarządu Actiona ds. marki ActiveJet. Ponieważ tzw. klony stanowią około 51 proc. całego rynku (resztę wkładów i tuszy dostarczają producenci drukarek), to oznacza, że na koniec czerwca obie marki Actiona miały ponad 60 proc. segmentu alternatywnych materiałów.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898518,7767,action-rozpycha-sie-na-podium (dostęp płatny)

Szybko rośnie wartość handlu mobilnego

Klienci chcą kupować mobilnie. Jednak niektóre firmy dają sobie aż dwa lata, by dopasować się do ich potrzeb. Co trzeci e-sklep dostosował swoją ofertę do wymagań użytkowników mobilnych, ale tylko 5,3 proc. polskich firm ma mobilną wersję strony internetowej. A wartość rynku handlu mobilnego w Polsce rośnie. Tylko w tym roku zwiększy się o 113 proc., osiągając 1 mld zł, a w 2015 r. ma wynieść 2,5 mld zł. Takie dane przynosi najnowszy raport „Handel mobilny w praktyce 2014″ mGenerator.  — Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy, które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy dotychczas z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem — komentuje Dariusz Grabowski z Ceneo.pl.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898513,2139,szybko-rosnie-wartosc-handlu-mobilnego (dostęp płatny)

EKG przez komórkę

Pobierz aplikację, podepnij elektrody i sprawdź rytm serca — oprogramowaniem i urządzeniami FunApp już interesują się Chiny i USA. FunApp, część giełdowej Grupy Colomedica, wypuści do końca roku na rynek produkt z dziedziny telemedycyny. Aplikacja mobilna i przenośne aparaty do EKG od FunApp wystąpią w 3 wersjach: dla pacjentów — do samodzielnego monitoringu, dla lekarzy pierwszego kontaktu — do zaawansowanego sprawdzania rytmu serca w zwykłym gabinecie oraz dla specjalistycznych placówek.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898490,95152,ekg-przez-komorke (dostęp płatny)

Rosyjscy hakerzy w natarciu

Rosyjscy cyberprzestępcy szpiegowali komputery używane przez NATO, Unię Europejską, Ukrainę i przedsiębiorstwa z sektorów energii i telekomunikacji. Wykorzystując błąd w systemie Microsoft Windows rosyjscy cyberprzestępcy, przy pomocy specjalistycznego oprogramowania, szpiegowali komputery używane przez NATO, Unię Europejską, Ukrainę i przedsiębiorstwa z sektorów energii i telekomunikacji — wynika z raportu firmy iSight Partners, specjalizującej się w bezpieczeństwie cybernetycznym. Firma nie wie, jakie dane zostały wykradzione przez hakerów, ale podejrzewa, że poszukiwane były przede wszystkim informacje na temat kryzysu na Ukrainie, ale także związane z dyplomacją, kwestiami energetycznymi i telekomunikacyjnymi.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898488,5491,rosyjcy-hakerzy-w-natarciu (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita [/srodtytul]

Chcą gonić konkurencję w mobilnym Internecie

T-Mobile, działający w Polsce komórkowy operator, ustala z właścicielem szczegóły rozbudowy sieci masztów w kilku tysiącach lokalizacji.  Śladem Orange Polska także jego partner infrastrukturalny T-Mobile Polska podsumował modernizację sieci komórkowej, którą prowadził przez ostatnie lata, poprawiając zasięg usług głosowych i mobilnego internetu.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257474-Chca-gonic-konkurencje-w-mobilnym-internecie.html (dostęp płatny)

Chmura ma wiele zastosowań dla firm

Uczestnicy środowej konferencji Oracle SaaS Day dyskutowali o zastosowaniach cloud computingu w biznesie.  Chmura obliczeniowa (cloud computing) to doskonałe narzędzie wspierające procesy biznesowe w przedsiębiorstwie. – To, że nasze spotkanie przyciągnęło tak liczną rzeszę przedsiębiorców, jest najlepszym dowodem na to, że chmura przestała być już nowinką w biznesie, a uczestnicy rynku doskonale…

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257507-Chmura-ma-wiele-zastosowan-dla-firm.html (dostęp płatny)

Koniec tabletowego tsunami

Pogłoski o śmierci pecetów są przedwczesne – mówi szef Acer Poland Juliusz Niemotko.

Rz: Ostatnie pół roku przyniosło koncernowi zyski. Wcześniejsze kwartały kończyły się stratami. Czy Acer wyszedł już z dołka? Juliusz Niemotko: Przez parę ostatnich lat firma przechodziła dość głęboką restrukturyzację. Poprawa wyników to pierwszy efekt zakończonych porządków w grupie. Do 2011 roku Acer był silnie skoncentrowany na zdobywaniu udziałów rynkowych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257471-Koniec-tabletowego-tsunami.html (dostęp płatny)

Telewizja nadal w łaskach widzów. Sponsoring też

Ponad połowa oglądających w naszym regionie świata siedzi przed odbiornikiem trzy godziny dziennie. Jeden na sześciu widzów – nawet ponad pięć godzin.  Już tylko z tego zestawienia dokonanego przez Discovery wynika, że telewizja wciąż trzyma się w naszym regionie (CEEMEA, czyli Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka) mocno. – Najbardziej zaskoczyło mnie w tym badaniu to, że widzowie coraz częściej korzystający z wielu ekranów, najchętniej wciąż zasiadają do oglądania telewizji przed telewizorem. Oczywiście korzystają także z innych urządzeń, ale bardzo często głównie po to, by szukać tam materiałów uzupełniających to, co oglądają w telewizji – mówi Dorota…

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257475-Telewizja-nadal-w-laskach-widzow-Sponsoring-tez.html (dostęp płatny)

Wpływy z płatnej telewizji i VoD przestają rosnąć

Dochody operatorów z abonamentów i opłat za wideo na żądanie w Europie wzrosną w ciągu najbliższych pięciu lat tylko o 1 proc.  Na konsolidującym się i obrastającym w dodatkowe pakiety i usługi rynku Digital TV Research podliczyło przychody operatorów płatnej telewizji i firm telekomunikacyjnych, jakie pochodzą z subskrybowania kanałów telewizyjnych i wideo na żądanie.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257472-Wplywy-z-platnej-telewizji-i-VoD-przestaja-rosnac.html (dostęp płatny)

Filmujemy swoje wyczyny i wrzucamy do sieci

Moda na nagrywanie własnych osiągnięć sportowych dotarła ?do Polski. Zaczął się boom ?na specjalistyczne kamerki. – Kamery sportowe to stosunkowo nowy produkt. Na Allegro kategoria ta została wprowadzona dopiero w marcu tego roku. Cieszy się coraz większą popularnością – tłumaczy Anna Tokarek, menedżer portalu aukcyjnego Allegro.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257406-Filmujemy-swoje-wyczyny-i-wrzucamy-do-sieci.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Microsoft startuje z nowym menu

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił