Operator kablowy Multimedia Polska wprowadził do swojej sieci kablowej produkt reklamowy Vision +, który umożliwia widzowi interakcję ze spotem reklamowym emitowanym przez oglądany kanał TV.

– W trakcie emisji  reklamy na ekranie telewizora wyświetla się informacja zachęcająca do naciśnięcia na pilocie czerwonego przycisku. W zależności od efektu, jaki chce osiągnąć reklamodawca, na specjalnej planszy pojawiają się dodatkowe informacje o produkcie, zaproszenie do zamówienia bezpłatnych próbek, czy też oferta ściągnięcia firmowego dzwonka na telefon, oczywiście również za darmo. Istnieje także możliwość uruchomienia dodatkowego kanału, na którym reklama będzie wyświetlana 24 godziny na dobę – podają Multimedia.

Pierwszym reklamodawcą, który skorzystał z oferty był Orange. Jak podają Multimedia blisko 30 proc. widzów, którzy zetknęli się z interaktywna reklamą, nacisnęło czerwony przycisk, czyli co do trzeciego widza trafiło więcej informacji na temat reklamowanego produktu.

Multimedia na razie udostępniają tę usługę w porozumieniu z reklamodawcami, ale nie kryją, że chcieliby zainteresować nią największych graczy na rynku reklamowym – czyli stacje telewizyjne – aby wprowadzili interaktywną technikę do swojej oferty.

Dzisiaj dostępna jest na pltformie cyfrowej operatora, która dociera do 775 tys.  telewidzów w 235 tys. gospodarstw domowych (wobec 2,5 mln całego zasięgu usług TV w sieci Multimediów Polska).