Cyfrowy Polsat chce wykorzystać fakt, że Polak średnio spędza 244 minuty dziennie przed telewizorem. Dlatego, poinformował oficjalnie prezes spółki, właśnie rozszerza się telewizyjna oferta grupy. Uruchamia ona multipleks telewizji mobilnej w technologii DVB-T. – Multipleks, którego uruchomienie dziś zapowiadamy ma numer 4 – mówił Dominik Libicki. Komunikowana cena pakietu programów w ofertach obu dostawców, to 19,90 zł miesięcznie.
Według przedstawicieli grupy Zygmunta Solorza-Żaka, spółka zależna Cyfrowego Polsatu, która posiada licencję na odpowiednie częstotliwości – Info-TV-FM – korzysta 74 stacji nadawczych, a w ciągu kilku tygodni zwiększy ich liczbę do 81. Ich dostawcą jest spółka Info-TV-Operator z grupy NFI Magna Polonia. Info-TV-FM i Info-TV-Operator jeszcze w ub.r. tworzyły jedną firmę. Info-TV-Operator świadczy na rzecz grupy Solorza usługę emisji mobilnego sygnału DVB-T.
Jak zaznacza Dominik Libicki, to pierwsza faza tego projektu. W jej ramach sygnał TV Mobilnej jest dostępny w 31 aglomeracjach miejskich. – Zasięg multipleksu, to 15 mln osób i 5 mln gospodarstw domowych. Po 2015 r. będzie możliwość rozszerzenia zasięgu na cały kraj – mówił dziś Libicki.
Oferta operatorów, oprócz dostępnych bezpłatnie programów, obejmuje 8 płatnych kanałów: Comedy Central, Kino Polska, TVP Seriale, Polsat Film, Polsat Sport Extra, Polsat Sport, Polsat News, Nickelodeon i 12 kanałów radiowych. Jak mówił dziś Libicki, według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia (na 500 osobach, z czego 250 nie posiada cyfrowej telewizji) 30 proc. badanych stwierdziło, że produkt jest bardzo atrakcyjny, a 55 proc. – że dość atrakcyjny.
– Badanie robione było także w kontekście cenowym – podkreślał Libicki.