Cyfrowy Polsat i Polkomtel: 19,90 zł za telewizję mobilną

– Świat się rozszerza. Woody Allen znalazł na to nawet dowód: coraz dłużej szukał rano szlafroka – tak Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu zaczął dzisiejszą konferencję poświęconą usłudze telewizji mobilnej, wprowadzanej zarówno przez platformę, jak i Polkomtel, operatora sieci Plus. Za pośrednictwem nowych urządzeń oferują oni pakiet darmowych kanałów naziemnych oraz dodatkowo osiem stacji TV za niecałe 20 zł miesięcznie. Z oferty hurtowej mogą skorzystać także konkurencyjni operatorzy

Publikacja: 04.06.2012 12:12

Cyfrowy Polsat i Polkomtel: 19,90 zł za telewizję mobilną

Foto: ROL

Cyfrowy Polsat chce wykorzystać fakt, że Polak średnio spędza 244 minuty dziennie przed telewizorem. Dlatego,  poinformował oficjalnie prezes spółki, właśnie rozszerza się telewizyjna oferta grupy. Uruchamia ona multipleks telewizji mobilnej w technologii DVB-T. –  Multipleks, którego uruchomienie dziś zapowiadamy ma numer 4 –  mówił Dominik Libicki. Komunikowana cena pakietu programów  w ofertach obu dostawców, to 19,90 zł miesięcznie.

Według przedstawicieli grupy Zygmunta Solorza-Żaka, spółka zależna Cyfrowego Polsatu, która posiada licencję na odpowiednie częstotliwości – Info-TV-FM – korzysta  74 stacji nadawczych, a w ciągu kilku tygodni zwiększy ich liczbę do 81. Ich dostawcą jest spółka Info-TV-Operator z grupy NFI Magna Polonia. Info-TV-FM i Info-TV-Operator jeszcze w ub.r. tworzyły jedną firmę. Info-TV-Operator świadczy na rzecz grupy Solorza usługę emisji mobilnego sygnału DVB-T.

Jak zaznacza Dominik Libicki, to pierwsza faza tego projektu. W jej ramach sygnał TV Mobilnej jest dostępny w 31 aglomeracjach miejskich. – Zasięg multipleksu, to 15 mln osób i 5 mln gospodarstw domowych. Po 2015 r. będzie możliwość rozszerzenia zasięgu na cały kraj – mówił dziś Libicki.

Oferta operatorów, oprócz dostępnych bezpłatnie programów, obejmuje 8 płatnych kanałów: Comedy Central, Kino Polska, TVP Seriale, Polsat Film, Polsat Sport Extra, Polsat Sport, Polsat News, Nickelodeon i 12 kanałów radiowych.  Jak mówił dziś Libicki, według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia (na 500 osobach, z czego 250 nie posiada cyfrowej telewizji) 30 proc. badanych stwierdziło, że produkt jest bardzo atrakcyjny, a 55 proc. – że dość atrakcyjny.

– Badanie robione było także w kontekście cenowym – podkreślał Libicki.

Cyfrowy Polsat oferuje usługę w dwóch modelach: terminowym i bezterminowym .  W abonamencie z umową 15 lub 29-miesięczną koszt abonamentu z dekoderem T-HD 1000, który mozna podłączyć złączem SCART lub HDMI do telewizora, to 19,90 zł miesięcznie. Sam dekoder w takiej umowie terminowej kosztuje 1 zł. Z dekoderem mobilnym (odbiera sygnał DVB-T i dosyła na urządzenia mobilne po WiFi) M-T 5000 cena abonamentu jest podobna, ale modem kosztuje 99 zł.

Sprzęt jest droższy w pakietach bezterminowych: 199 zł kosztuje dekoder T-HD 1000 (wyprodukowany w Cyfrowym Polsacie) wraz z usługą na 6 miesięcy, a 329 zł za M-T 5000 (produkcji koreańskiej firmy Valpus Tivizen) także z usługą na 6 miesięcy. Po upływie tego okresu użytkownk również płaci 19,90 zł miesięcznie, ale w każdej chwili może zrezygnować z usługi W cross-promocji z innymi usługami Cyfrowego Polsatu cena usługi telewizji mobilnej w abonamencie spada do 9,90 zł miesięcznie.

Cena pakietów telewizyjnych w ofercie Polkomtela, operatora sieci Plus jest taka sama jak w Cyfrowym Polsacie (19,90 zł), ale ofertę różnią dodatkowe elementy, np. okres umowy (24 miesiące), czy opłata aktywacyjna, która wynosi 50 zł. Polkomtel wzmacnia ofertę wersją „Weź na próbę”.

Oferta będzie wspólna dla klientów biznesowych i indywidualnych.  – Wychodzi nam, że 3,5-4 mln gospodarstw domowych będzie potrzebowało w najbliższych latach zamiany analogowych telewizji na cyfrową. 700 tys. gospodarstw domowych w Polsce nie ma telewizora. One zdecydowały się w inny sposób szukać treści wideo, głównie przez smartfon, czy laptop – mówił Libicki.

– Oceniam, że największy potencjał usługa będzie miała po switch-offie, czyli w 2013 r. – dodawał. Nie powiedział, na ilu klientów telewizji mobilnej liczy Cyfrowy Polsat. Wojciech Pytel, wiceprezes Polkomtela obecny na konferencji także się od odpowiedzi na to pytanie uchylił.

Zgodnie z warunkami rezerwacji częstotliwości dla Info-TV-FM grupa Cyfrowego Polsatu przedstawiła także ofertą hurtową, z której mogą skorzystać konkurencyjni operatorzy. Na rynku faktycznie jest ona już od kilkunastu tygodni, ale dopiero dzisiaj Cyfrowy Polsat podał jej kształt do publicznej wiadomości.

Dostępne są dwa warianty: ze stałą opłatą miesięczną 250 tys. zł netto i hurtowym abonamentem 9 zł netto miesięcznie za abonenta. Drugi wariant zawiera 1 mln miesicznych abonamentów (9 zł netto) do dalszej dystrybucji. Oba warianty zakładają pewne zobowiązania zakupowe hurtowych partnerów na rzecz Info-Tv-FM.

Prezentacja z konferencji prasowej Cyfrowego Polsatu i Polkomtela

Informacja o ofercie mobilnej TV w Plusie

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu