France Telecom poinformowało o udostępnieniu w Wielkiej Brytanii mobilnej aplikacji TVcheck, która umożliwia logowanie, interaktywny udział w programach telewizyjnych oraz tworzenie społeczności zwolenników poszczególnych programów.

Podstawowa funkcja aplikacji, to – z punktu widzenia użytkownika – udostępnianie informacji o oglądanych programach, komentowanie i wydawanie rekomendacji w gronie społeczności aplikacji. W miarę oferty po stronie nadawców możliwa jest interakcja z programem, np. udział w sondach na żywo. Nadawcy telewizyjni mogą z niej korzystać do lojalizacji widzów, nagradzania najwierniejszych i badania ich zachowań.

FT zademonstrowało funkcjonalność aplikacji na iPhone’a, która umożliwia zalogowanie do aplikacji i społeczności fanów poprzez skierowanie kamery telefonu na ekran telewizora. System potrafi sam rozpoznać program.

FT testowało aplikację na francuskim rynku, na platformie iOS. Wraz ze startem w Wlk.Brytanii przewidywana jest aplikacja na Androida. Z punktu widzenia operatora kluczowe są partnerstwa z nadawcami kanałów telewizyjnych.

TVcheck nie jest oryginalnym pomysłem FT, ponieważ na rynku istnieją już podobne aplikacje, np. GetGlue, czy IntoNow.