Dariusz Wolak
Komisja Europejska powołała grupę ekspertów, która ma za zadanie stworzyć standardy umów związanych ze świadczeniem usług w chmurze obliczeniowej. Problem niejasnych przepisów prawnych obowiązujących w krajach unijnych, które ograniczają swobodne korzystanie z cloud computingu (nie pozwalają np. na przechowywanie niektórych danych poza granicami kraju, w którym dany podmiot operuje) jest jedną z głównych barier hamujących rozwój tego rynku w Unii Europejskiej.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1222587-KE-troszczy-sie-o-chmure.html (dostęp płatny)
Komputronik dynamicznie rośnie
dwol
Sprzedawca elektroniki zapowiada, że bieżący rok obrotowy będzie rekordowy. Poznański sprzedawca i dystrybutor sprzętu IT miał w I półroczu roku obrotowego (zakończyło się 30 września) 745,2 mln zł przychodów, czyli aż 64 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny sięgnął 5,8 mln zł wobec 0,2 mln zł, a netto 4,8 mln zł. Rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1,7 mln zł.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1222585-Komputronik-dynamicznie-rosnie.html (dostęp płatny)
Prawo utrudnia rozwój e-learningu
Katarzyna Wójcik
Nie jest jasne, jaka część zajęć może być prowadzona na odległość.
Uczelnia może prowadzić zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem e-learningu tylko w 60 proc. zajęć na danym kierunku. Tak stanowi rozporządzenie dotyczące kształcenia na odległość.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1222626-Prawo-utrudnia-rozwoj-e-learningu.html (dostęp płatny)
[srodtytul] Puls Biznesu [/srodtytul]
Samsung otworzył czwarte centrum
Małgorzata Grzegorczyk
Po Warszawie, Poznaniu i Łodzi koreański koncern trafił do stolicy Małopolski. Już ma kilkudziesięciu pracowników.
http://www.e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=155402# (dostęp płatny)
Mix Electronics układa się z wierzycielami
Firma, która ma ponad 150 sklepów ze sprzętem IT i RTV, jest kolejną ofiarą kryzysu na rynku elektroniki.
http://www.e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=155403# (dostęp płatny)
O klienta B2B powalcz online
W sektorze B2B łatwiej budować lojalność klientów, gdy korzysta się z narzędzi online. W sektorze B2B łatwiej budować lojalność klientów, gdy korzysta się z narzędzi online — wynika z badania „Platformy online i rozwiązania mobilne przekształcają handel w sektorze B2B” („Online and Mobile are Transforming B2B Commerce”), przeprowadzonego przez Forrester Consulting na zlecenie firmy hybris, należącej do SAP. Cennym kanałem sprzedaży stają się również urządzenia mobilne.
http://www.e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=155363# (dostęp płatny)