Trzy telekomy w TOP 10 najcenniejszych marek MillwardBrand

Publikacja: 22.05.2012 11:52

AT&T, Verizon i China Mobile zajęły 8, 9 i 10 miejsce w rankingu najcenniejszych marek BrandZ przeprowadzonym kolejny raz przez firmę MillwardBrand.

Markę AT&T wyceniono tym razem na 68,8 mld dol. (spadek z 7 miejsca na 8.), a China Mobile  na 47,04 mld dol. (awans z 10. na 9.). Największy progres widać w przypadku Verizone’a, marka którego zyskała na wartości 15 proc. rosnąć do 49,15 mld dol.

Był zresztą jedynym z dwóch operatorów z branżowej klasyfikacji TOP10, któremu wartość marki wzrosła. Drugim jest NTT DoCoMo, której brand wyceniono na 15,35 mld dol, o 3 proc. więcej niż w poprzedniej edycji rankingu.

Dla przykładu, wycena brandu Deutsche Telekom spadła o 10 proc. do 26,8 mld dol., a Orange o 13 proc. do 15,35 mld dol.  Najmocniej negatywną zmianę odczuł Movistar, którego markę przeceniono o 37 proc. do 17,11 mld dol.

Pierwsze miejsce w ogólnym rankingu MillwardBrand zajął (oczywiście) Apple z 182,9 mld dol., drugie IBM (115,9 mld dol.), a trzecie Google. (107 mld dol.).

Badawcza firma w opisie rankingu wskazuje na dwa trendy dotyczące telekomunikacyjnego świata. Po pierwsze – postępy gospodarcze na kontynencie afrykańskim, czego dowodem jest pojawienie się w Top 100 marki sieci komórkowej z RPA – MTN (miejsce 88., wartość 9,2 mld dol.).

Druga obserwacja jest taka, że sektor komunikacji mobilnej był w pewnym stopniu chroniony przed skutkami recesji: wydatki w tym sektorze były jednymi z nielicznych, których konsumenci nie chcieli ograniczać.

AT&T, Verizon i China Mobile zajęły 8, 9 i 10 miejsce w rankingu najcenniejszych marek BrandZ przeprowadzonym kolejny raz przez firmę MillwardBrand.

Markę AT&T wyceniono tym razem na 68,8 mld dol. (spadek z 7 miejsca na 8.), a China Mobile  na 47,04 mld dol. (awans z 10. na 9.). Największy progres widać w przypadku Verizone’a, marka którego zyskała na wartości 15 proc. rosnąć do 49,15 mld dol.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu