Reklama

Trzy telekomy w TOP 10 najcenniejszych marek MillwardBrand

Publikacja: 22.05.2012 11:52

AT&T, Verizon i China Mobile zajęły 8, 9 i 10 miejsce w rankingu najcenniejszych marek BrandZ przeprowadzonym kolejny raz przez firmę MillwardBrand.

Markę AT&T wyceniono tym razem na 68,8 mld dol. (spadek z 7 miejsca na 8.), a China Mobile  na 47,04 mld dol. (awans z 10. na 9.). Największy progres widać w przypadku Verizone’a, marka którego zyskała na wartości 15 proc. rosnąć do 49,15 mld dol.

Był zresztą jedynym z dwóch operatorów z branżowej klasyfikacji TOP10, któremu wartość marki wzrosła. Drugim jest NTT DoCoMo, której brand wyceniono na 15,35 mld dol, o 3 proc. więcej niż w poprzedniej edycji rankingu.

Dla przykładu, wycena brandu Deutsche Telekom spadła o 10 proc. do 26,8 mld dol., a Orange o 13 proc. do 15,35 mld dol.  Najmocniej negatywną zmianę odczuł Movistar, którego markę przeceniono o 37 proc. do 17,11 mld dol.

Pierwsze miejsce w ogólnym rankingu MillwardBrand zajął (oczywiście) Apple z 182,9 mld dol., drugie IBM (115,9 mld dol.), a trzecie Google. (107 mld dol.).

Reklama
Reklama

Badawcza firma w opisie rankingu wskazuje na dwa trendy dotyczące telekomunikacyjnego świata. Po pierwsze – postępy gospodarcze na kontynencie afrykańskim, czego dowodem jest pojawienie się w Top 100 marki sieci komórkowej z RPA – MTN (miejsce 88., wartość 9,2 mld dol.).

Druga obserwacja jest taka, że sektor komunikacji mobilnej był w pewnym stopniu chroniony przed skutkami recesji: wydatki w tym sektorze były jednymi z nielicznych, których konsumenci nie chcieli ograniczać.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama