Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dzisiaj swoje rekomendacje dobrych praktyk odnośnie konstruowania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Konsultacje z operatorami trwały przez kilka ostatnich tygodni.
W swoich rekomendacjach urząd zwraca uwagę na takie podstawowe, jego zdaniem, kwestie, jak:
UOKiK podkreśla, że rekomendacje nie stanowią same w sobie kodeksu dobrych praktyk, który środowisko telekomunikacyjne musi wypracować już we własnym zakresie.
– Przygotowanie, w zastępstwie przedsiębiorców i ich organizacji, standardowego wzoru umowy, stworzenie jednego, odpowiadającego zróżnicowanej ofercie przedsiębiorców telekomunikacyjnych, wzorca umowy jest w zasadzie niewykonalne – pisze w swoim stanowisku UOKiK.
Urząd podkreśla jednocześnie, że nie oczekuje teraz od operatorów gremialnej zmiany wiążących umów abonenckich, co naraziłoby ich na koszty informacji o zmianach i na ryzyko wypowiedzeń umów. Rekomendacje opublikowane zostały pod kątem wzorców, jakie pojawią się w przyszłości.