Reklama

Są rekomendacje UOKiK do umów abonenckich

Publikacja: 02.12.2011 11:49

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dzisiaj swoje rekomendacje dobrych praktyk odnośnie konstruowania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Konsultacje z operatorami trwały przez kilka ostatnich tygodni.

W swoich rekomendacjach urząd zwraca uwagę na takie podstawowe, jego zdaniem, kwestie, jak:

UOKiK podkreśla, że rekomendacje nie stanowią same w sobie kodeksu dobrych praktyk, który środowisko telekomunikacyjne musi wypracować już we własnym zakresie.

– Przygotowanie, w zastępstwie przedsiębiorców i ich organizacji, standardowego wzoru umowy,  stworzenie jednego, odpowiadającego zróżnicowanej ofercie przedsiębiorców telekomunikacyjnych, wzorca umowy jest w zasadzie niewykonalne – pisze w swoim stanowisku UOKiK.

Urząd podkreśla jednocześnie, że nie oczekuje teraz od operatorów gremialnej zmiany wiążących umów abonenckich, co naraziłoby ich na koszty informacji o zmianach i na ryzyko wypowiedzeń umów. Rekomendacje opublikowane zostały pod kątem wzorców, jakie pojawią się w przyszłości.

Reklama
Reklama
Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama