Są rekomendacje UOKiK do umów abonenckich

Publikacja: 02.12.2011 11:49

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dzisiaj swoje rekomendacje dobrych praktyk odnośnie konstruowania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Konsultacje z operatorami trwały przez kilka ostatnich tygodni.

W swoich rekomendacjach urząd zwraca uwagę na takie podstawowe, jego zdaniem, kwestie, jak:

UOKiK podkreśla, że rekomendacje nie stanowią same w sobie kodeksu dobrych praktyk, który środowisko telekomunikacyjne musi wypracować już we własnym zakresie.

– Przygotowanie, w zastępstwie przedsiębiorców i ich organizacji, standardowego wzoru umowy,  stworzenie jednego, odpowiadającego zróżnicowanej ofercie przedsiębiorców telekomunikacyjnych, wzorca umowy jest w zasadzie niewykonalne – pisze w swoim stanowisku UOKiK.

Urząd podkreśla jednocześnie, że nie oczekuje teraz od operatorów gremialnej zmiany wiążących umów abonenckich, co naraziłoby ich na koszty informacji o zmianach i na ryzyko wypowiedzeń umów. Rekomendacje opublikowane zostały pod kątem wzorców, jakie pojawią się w przyszłości.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował dzisiaj swoje rekomendacje dobrych praktyk odnośnie konstruowania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Konsultacje z operatorami trwały przez kilka ostatnich tygodni.

W swoich rekomendacjach urząd zwraca uwagę na takie podstawowe, jego zdaniem, kwestie, jak:

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu