333,2 mln smartfonów wprowadzili do sklepów i salonów operatorzy producenci tych urządzeń w II kwartale 2019 roku – wynika z wstępnych szacunków IDC opublikowanych po tym, jak Samsung, Huawei i Apple opublikowały sprawozdania półroczne.
Tym samym rynek w takim ujęciu skurczył się rok do roku o 2,3 proc.. Wyglądał przy tym bardzo podobnie jak rok temu: pierwsza pozycja należała do Samsung Electronics, druga do Huawei, a trzecia do Apple. Jednak z wymienionych firm tylko pierwsze dwie umocniły swoje udziały rynkowe.
Południowokoreański Samsung wprowadził na rynek w II kw. br. 75,5 mln sztuk smartfonów, o 5,5 proc. więcej niż przed rokiem, a jego udział wzrósł o 1,7 pkt. proc. do 22,7 proc.
Chiński Huawei dostarczył 58,7 mln smartfonów, o 8,3 proc. więcej rok do roku i zwiększył swój kawałek tortu również o 1,7 pkt. proc. do 17,6 proc..
Analitycy IDC zwracają uwagę, że dostawy były niższe o 0,6 proc. wobec tych z pierwszego kwartłu br., co jest wynikiem lepszym niż oczekiwali zważywszy na zawirowania chińsko-amerykańskiej wojny celnej. Wyniki Huawei wspierali kupujący na rodzimym rynku: Chiny odpowiadały za 62 proc. łącznej sprzedaży tego dostawcy.