Reklama

Czy rzeczywiście 2 Mb/s, to wszystko czego nam potrzeba?

Przeczytawszy z zainteresowaniem sprawozdanie z konferencji UPC Polska oraz raport WIK-Konsult dotyczący roli sieci kablowych w realizacji Agendy Cyfrowej UE wydaje mi się, że pewne tezy wymagają skomentowania. Jednym z istotnych obserwacji autorów raportu jest analiza, że w 2020 roku średnie zapotrzebowanie konsumentów na pasmo nie przekroczy 2 Mb/s. Czy tak jest naprawdę? Autorzy dochodzą do takiego wniosku bazując na ilości danych przesyłanych w godzinie największego ruchu

Publikacja: 07.01.2013 08:30

Czy rzeczywiście 2 Mb/s, to wszystko czego nam potrzeba?

Foto: ROL

Niestety, zachodzi tu istotne pomieszanie potrzeb użytkowników z pomiarem ruchu, jaki oni przesyłają, korzystając z sieci szerokopasmowej. Potrzeby użytkowników (i generalnie tzw. user experience) są związane nie tylko szybkością, z jaką przesyłamy treści, ale także w jakim czasie stają się one dla nas dostępne, z jaką jakością itp. Współczesnego użytkownika coraz mniej interesuje, ile megabitów na sekundę osiąga, lecz np. to ile ma czekać na załadowanie strony, przesłanie pliku, lub czy oglądany w czasie rzeczywistym klip wideo ma dobrą jakość (współcześne aplikacje wideo  – tzw. media strumieniowe dopasowują się do szybkości sieci  i w zależności od jej obciążenia możemy otrzymać obraz niskiej albo wysokiej rozdzielczości).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama