Czy rzeczywiście 2 Mb/s, to wszystko czego nam potrzeba?

Przeczytawszy z zainteresowaniem sprawozdanie z konferencji UPC Polska oraz raport WIK-Konsult dotyczący roli sieci kablowych w realizacji Agendy Cyfrowej UE wydaje mi się, że pewne tezy wymagają skomentowania. Jednym z istotnych obserwacji autorów raportu jest analiza, że w 2020 roku średnie zapotrzebowanie konsumentów na pasmo nie przekroczy 2 Mb/s. Czy tak jest naprawdę? Autorzy dochodzą do takiego wniosku bazując na ilości danych przesyłanych w godzinie największego ruchu

Publikacja: 07.01.2013 08:30

Czy rzeczywiście 2 Mb/s, to wszystko czego nam potrzeba?

Foto: ROL

Niestety, zachodzi tu istotne pomieszanie potrzeb użytkowników z pomiarem ruchu, jaki oni przesyłają, korzystając z sieci szerokopasmowej. Potrzeby użytkowników (i generalnie tzw. user experience) są związane nie tylko szybkością, z jaką przesyłamy treści, ale także w jakim czasie stają się one dla nas dostępne, z jaką jakością itp. Współczesnego użytkownika coraz mniej interesuje, ile megabitów na sekundę osiąga, lecz np. to ile ma czekać na załadowanie strony, przesłanie pliku, lub czy oglądany w czasie rzeczywistym klip wideo ma dobrą jakość (współcześne aplikacje wideo  – tzw. media strumieniowe dopasowują się do szybkości sieci  i w zależności od jej obciążenia możemy otrzymać obraz niskiej albo wysokiej rozdzielczości).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej