Reklama

Polkomtel: TP poszła do sądu w sprawie reklamy LTE

Publikacja: 20.09.2013 17:11

Polkomtel, operator sieci Plus poinformował dziś, że Telekomunikacja Polska (Orange Polska) pozwała go w związku za treść kampanii reklamowej. Komórkowa sieć Zygmunta Solorza-Żaka użyła w niej sformułowania: „Internet w Plusie szybszy od Neostrady”.

Polkomtel broni się, że wykorzystał w reklamie powszechnie dostępne wyniki testu.

„TP wniosła o zabezpieczenie (zdaniem Plusa – „rzekomo”) przysługujących jej roszczeń w związku z wykorzystaniem przez Polkomtel w reklamie powszechnie dostępnych testów Internetu, przeprowadzonych przez jeden z najbardziej popularnych portali zajmujących się badaniem szybkości Internetu – Speedtest.pl” – czytamy w informacji przesłanej przez biuro prasowe Polkomtela.

„Sierpniowy ranking, zamieszczony na tym portalu potwierdził wyniki z lipca br., na które Plus powołuje się w swojej kampanii reklamowej „Internet w Plusie szybszy od Neostrady”, z których wynika, że Internet mobilny w Plusie jest nie tylko najszybszym Internetem spośród oferowanych przez operatorów komórkowych, ale także w testach prędkości wykonanych przez klientów pokonuje m.in. oferowany przez TP SA Internet stacjonarny – Neostradę” – podał Polkomtel.

Według biura prasowego sieci Plus, TP złożyła równolegle wnioski o zabezpieczenie roszczeń przynajmniej w kilku sądach w różnych miastach (m.in. Warszawa, Rzeszów, Bydgoszcz, Gdańsk, Koszalin).

Reklama
Reklama

„Nie świadczy to najlepiej o pewności siebie autorów wniosku. Tym bardziej, że w postępowaniu zabezpieczającym nie trzeba udowodnić zarzutów i wystarczy je tylko uprawdopodobnić a możliwość obrony przez atakowanego jest bardzo ograniczona” – komentuje Polkomtel.

„Apelujemy do TP SA (Orange) o konkurowanie na oferty, a nie ilość wniosków składanych do sądów” – czytamy.

Przedstawiciele TP pytani wcześniej przez rpkom.pl, czy operator zareaguje na kampanię Polkomtela – odmawiali odpowiedzi. Operator Orange nie chciał wchodzić w medialną dyskusję. Zwykle prowadzą one do popularyzacji produktu promowanego w kontrowersyjny sposób.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama