Polski ciąg ku tabletom. 300 tys. urządzeń w 2012 roku?

Ponad 66 tys. tabletów sprzedano w pierwszym kwartale. Ten rynek będzie się rozwijał jeszcze szybciej, niż głosiły prognozy – twierdzi IDC

Publikacja: 25.05.2012 17:59

Polski ciąg ku tabletom. 300 tys. urządzeń w 2012 roku?

Foto: rp.pl

W pierwszych trzech miesiącach 2012 roku do polskich magazynów trafiło 66,1 tys. tabletów. To ponad trzykrotny wzrost względem wyników z analogicznego okresu 2011 roku – poinformowała rpkom.pl firma analityczna IDC. O jeszcze większym, bo aż 10-krotnym wzroście mówią dane GfK Polonia Retail and Technology – dotyczą one liczby urządzeń, które rzeczywiście trafiły do klientów.

– Rok temu polski rynek tabletów był jeszcze na etapie „niemowlęctwa” – mówi Maciej Piekarski, kierownik produktu IT/Telekomunikacja w firmie GfK Polonia Retail and Technology. – Pierwsze kroki stawiał w listopadzie 2010 roku, kiedy miała miejsce polska premiera iPada oraz tabletu Samsung Galaxy Tab. Nic zatem dziwnego, że obecny wzrost w odniesieniu do tamtych danych jest tak imponujący.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem