Polska Izba Komunikacji Elektronicznej kampanię informacyjną na temat wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T już prowadzi. Jej celem jest uświadomienie Polakom, że całkowita utrata sygnału telewizyjnego po switch-off może spotkać wyłącznie gospodarstwa domowe odbierające tylko naziemną telewizję cyfrową. Zdaniem operatorów kampania prowadzona przez największych nadawców telewizyjnych wspólnie z rządem, może co do tego wprowadzać w błąd.

Spotu, który będą pokazywać operatorzy kablowi i lokalni nadawcy, PIKE poszukiwało poprzez konkurs, jaki zorganizowało w dwóch kategoriach: dla internautów i dla lokalnych telewizji.

Żadnej z propozycji internautów nie przyznano nagrody. Wśród lokalnych telewizji nagrodzone zostały wymienione dwie: stacja z Wejcherowa dostała 10 tys. zł nagrody, a telewizja z Karkonoszy: 2 tys. zł.

Ich spoty trafią też do Internetu na stronę cyfryzacjabezobaw.pl.