Orange Polska chce mniej wydawać na IT

Publikacja: 05.04.2016 20:05

Orange Polska pracuje nad kontraktami na nowy okres w ramach programu konsolidacji dostawców IT (VC) – informuje PAP, na podstawie wypowiedzi Piotra Muszyńskiego, wiceprezesa telekomu.

Agencja przypomina, że w ramach drugiego programu konsolidacji dostawców IT, tzw: Vendors Consolidation 2 (VC2) Orange Polska w połowie 2013 r. podpisał trzyletnie umowy z dostawcami, które w większości obowiązują do połowy 2016 r. Wybrał wówczas w nich pięciu dostawców, w czterech obszarach technologicznych. Wśród nich było m.in. Asseco Poland.

– Aktualnie pracujemy nad kontraktami na nowy okres. Trudno na tym etapie prac powiedzieć, czy tylu dostawców zostanie, czy będzie ich mniej i czy pojawią się nowi – powiedział PAP Piotr Muszyński.

Dodał, że na obecnym etapie Orange nie planuje szerokiego konkursu ofert w modelu VC3, lecz tylko kilka postępowań taktycznych.

Poinformował także, że dodatkowo został uruchomiony program transformacji Orange Polska oraz środowiska IT.

– Obecny program przygotowywany jest w związku z koniecznością zmodernizowania architektury IT pod nowe usługi, wyłączenia systemów +legacy+ oraz usprawnienia modelu wdrażania projektów IT – bardzo poważnie myślimy o pójściu w stronę tzw. biModal IT, co przełoży się również na nasz model współpracy z dostawcami usług IT – powiedział Muszyński.

– Tradycyjnie ważnym aspektem są również oszczędności. Rocznie wydajemy na obsługę informatyczną kilkaset milionów złotych i widzimy tu pole do dalszej optymalizacji. W tej chwili nie chciałbym deklarować jakich konkretnie spodziewamy się oszczędności” – powiedział wiceprezes.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10