IAB przeciw wycinaniu reklam

Publikacja: 12.10.2011 16:50

Zrzeszająca polskie firmy działające w internecie organizacja IAB Polska podała, że „z obawą” przyjmuje najnowsze plany operatora telekomunikacyjnego T-Mobile, który pracuje nad rozwiązaniem, umożliwiającym użytkownikom udostępnianego przez T-Mobile internetu trwałą blokadę reklam.

Poinformował o tym publicznie w ubiegłym tygodniu Miroslav Rakowski, prezes PTC (dzisiaj omawiał swój pomysł podczas konferencji Warsaw International Media Summit). Branża internetowa widzi w tym pomyśle szereg problemów, ale głównie zagrożenie dla obecnego modelu finansowania internetu.

– Takie kroki mogą mieć negatywny wpływ na rozwój polskiej branży interaktywnej i reklamowej. Nieprzemyślane decyzje mogą również dotknąć samych użytkowników sieci komórkowej – ostrzega IAB Polska.

– Plany T-Mobile dotyczące blokowania reklama, a tym samym odcinanie wydawców od źródeł finansowania stawia dalsze funkcjonowanie tego segmentu pod dużym znakiem zapytania. Co więcej, niosą one ze sobą poważne wątpliwości natury prawnej – mówi Maciej Wicha, członek zarządu IAB Polska.

Jak dodaje Piotr Kowalczyk, prezes organizacji, z ekspertyzy IAB wynika, że takie działania mogłyby być nielegalne, bo naruszałyby integralność treści oferowanych przez operatorów internetowych. – Operatorzy tworzą wspólnie ekosystem, który bazuje na obowiązującym na całym świecie modelu. To treści są powodem powstawania infrastruktury, a nie odwrotnie – podkreśla IAB Polska.

W ubiegłym roku rynek reklamy w sieci w Polsce był według IAB Polska i PricewaterhouseCoopers wart 1,58 mld zł, o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Internet jest najszybciej rosnącym medium reklamowym w Polsce.

Zrzeszająca polskie firmy działające w internecie organizacja IAB Polska podała, że „z obawą” przyjmuje najnowsze plany operatora telekomunikacyjnego T-Mobile, który pracuje nad rozwiązaniem, umożliwiającym użytkownikom udostępnianego przez T-Mobile internetu trwałą blokadę reklam.

Poinformował o tym publicznie w ubiegłym tygodniu Miroslav Rakowski, prezes PTC (dzisiaj omawiał swój pomysł podczas konferencji Warsaw International Media Summit). Branża internetowa widzi w tym pomyśle szereg problemów, ale głównie zagrożenie dla obecnego modelu finansowania internetu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił