IAB przeciw wycinaniu reklam

Publikacja: 12.10.2011 16:50

Zrzeszająca polskie firmy działające w internecie organizacja IAB Polska podała, że „z obawą” przyjmuje najnowsze plany operatora telekomunikacyjnego T-Mobile, który pracuje nad rozwiązaniem, umożliwiającym użytkownikom udostępnianego przez T-Mobile internetu trwałą blokadę reklam.

Poinformował o tym publicznie w ubiegłym tygodniu Miroslav Rakowski, prezes PTC (dzisiaj omawiał swój pomysł podczas konferencji Warsaw International Media Summit). Branża internetowa widzi w tym pomyśle szereg problemów, ale głównie zagrożenie dla obecnego modelu finansowania internetu.

– Takie kroki mogą mieć negatywny wpływ na rozwój polskiej branży interaktywnej i reklamowej. Nieprzemyślane decyzje mogą również dotknąć samych użytkowników sieci komórkowej – ostrzega IAB Polska.

– Plany T-Mobile dotyczące blokowania reklama, a tym samym odcinanie wydawców od źródeł finansowania stawia dalsze funkcjonowanie tego segmentu pod dużym znakiem zapytania. Co więcej, niosą one ze sobą poważne wątpliwości natury prawnej – mówi Maciej Wicha, członek zarządu IAB Polska.

Jak dodaje Piotr Kowalczyk, prezes organizacji, z ekspertyzy IAB wynika, że takie działania mogłyby być nielegalne, bo naruszałyby integralność treści oferowanych przez operatorów internetowych. – Operatorzy tworzą wspólnie ekosystem, który bazuje na obowiązującym na całym świecie modelu. To treści są powodem powstawania infrastruktury, a nie odwrotnie – podkreśla IAB Polska.

W ubiegłym roku rynek reklamy w sieci w Polsce był według IAB Polska i PricewaterhouseCoopers wart 1,58 mld zł, o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Internet jest najszybciej rosnącym medium reklamowym w Polsce.

Zrzeszająca polskie firmy działające w internecie organizacja IAB Polska podała, że „z obawą” przyjmuje najnowsze plany operatora telekomunikacyjnego T-Mobile, który pracuje nad rozwiązaniem, umożliwiającym użytkownikom udostępnianego przez T-Mobile internetu trwałą blokadę reklam.

Poinformował o tym publicznie w ubiegłym tygodniu Miroslav Rakowski, prezes PTC (dzisiaj omawiał swój pomysł podczas konferencji Warsaw International Media Summit). Branża internetowa widzi w tym pomyśle szereg problemów, ale głównie zagrożenie dla obecnego modelu finansowania internetu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej